111 :: توسط javid در 2007-04-06 11:17

بسیار خوب است به وبلاگ من هم بیا

110 :: توسط Slim در 2007-03-20 21:20

Hi Jim. You letter i received. Thanks! Photos is GREAT!!!!

109 :: توسط mohamad در 2007-02-27 00:50

با عرض سلام خدمت همه هم ميهنانم
كاري ندارم كدوم كوني اين وبلاگ رو نوشته ولي بهش مي گم تو كه خايه نداري حرفتو بزني فقط مي توني تو اين وبلاگ كسشعر تلاوت كني اينقدر بنويس تا مادرت كائيده بشه
من به همه اونايي كه طرفدار جنگند مي گم من يه بسيجي سادم ولي اگر جنگ شه تا آخرين قطره خونم نيستم چون نمي خوام تو تاريخ اسمم كوفي درج بشه برو تحقيق كن اگه حرومزاده نباشي خيلي چيزها رو مي فهمي
مرگ بر آمريكا، اسرائيل و منافقين
كس خواهر ضد انقلاب و طن فروش
درود بر ايرانيان

108 :: توسط احمد.ف در 2007-02-25 12:34

حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل به ایران، یعنی اجرای قانون جنگل . اجرای قانون جنگل دامنگیر درندگان جنگل هم خواهد شد . بخشی از قانون جنگل دفاع است . کشته و باخته و خرابی سهم مردم. پس از حمله نظامی به ایران نظامی های ایران صاحب سخن خواهند شد. افراطیون و نظامی ها هم که دمکرات نیستند. انقلاب مخملی هم با جنگ نمی شود.

107 :: توسط هیس در 2007-02-25 05:06

من هم مثل خيلی های ديگه اين بحث رو از نزديک دنبال می کردم . راستش زيتون گرامی حمله به خاک کشورم و گذاشته شدن قدم های چشم آبی ها بر خاک کشورم ( نه به عنوان توریست که به عنوان قوای اشغالگر )من را به شدت عصبی و ناراحت می کند . و در عين حال ناسيوناليسم افراطی و در خدمت حکومتی ارتجاعی را به عنوان يکی از بازوان فاشيسم می دانم . به نظر من اگر مخالفين و شاخه های مختلف اپوزوسيون خودشان را هماهنگ کنند و يک کميته مشترک ايجاد کنند و با تبديل مبارزات منفی به اعتراضات آرام و به دور از خشونت روی بياورند اگر چه که هزينه هايی همچون زندانی شدن و حتا مرک تعدادی را به همراه خود داشته باشد اما در اين شرايط دشوار و شکننده ج.ا اميد برای عقب نشاندن افراطيون و ايجاد يک رفرم در داخل را می تواند تضمین کند . من بر عکس خیلی ها که در گوشه کنار نظراتشون را می شنوم مدینه فاضله را این نمیدانم که دین و دینداران به گوشه ای به انزوا کشیده شوند . اگر در انتخابات بتوانند رای مردم را جلب کنند می توانند به اندازه رایشان در حکومت سهیم باشند و اگر رای بدست نیاورند هم باید این را بپذیرند . میدانم کمی رویایی است اما شاید بهترین راه همین باشد .
حمله نظامی به ایران چند حالت می تواند داشته باشد . اول اینکه حمله ای محدود به زیر ساختهای اتمی صورت گیرد و در صورت پاسخ جمهوری اسلامی به اين حملات و هدف قرار گرفتن نيروهای آمريکايی در منطقه آنگاه صنايع دفاعی و نظامی ايران مورد هدف قرار خواهد گرفت . اين شرايطی را برای غرب به وجود خواهد آورد که ايران را چند سالی پی نخود سياه برای بازيابی توان نظامی خود بفرستند .

حالت دوم اینکه آریکا در برنامه ریزی سلسله بندی شده قصد تهاجم و اشغال ایران را داشته باشد که در این صورت علاوه بر اینکه تعداد زیادی از جوانان ایران به جنگ بر خواهند خواست ورود نیروهای تروریستی القاعده در آن شرایط دور از ذهن نخواهد بود علاوه القاعده نیروهای استشهادیون ج . ا و همچنین نیروهای فدایی حزب الله نیز پای به این عرصه خواهند گذاشت و امنيت و آرامش مردم و همه ما از بين خواهد رفت و چه بسا خطر تجزيه کشور به وجود خواهد آمد . نمی گويم که حتمن تجزيه خواهيم شد اما همبستگی کشور در آن زمان به مويی بند خواهد بود . درگيريهای کردستان و بلوچستان شاهدی بر اين مدعا است . جدای از تمام اين حرفها آمريکا برای اشغال خاک ايران به حداقل يک ميليون الی يک و نيم ميليون نيروی نظامی ورزيده ناز دارد . علت هم تفاوت مساحت و تقليم و فرهنگ مردم ايران و عراق است . در حال حاضر آمريکا نيرويی نزديک به سيصد هزار نفر در عراق دارد و هنوز از برقراری امنيت در اين کشور نا توان است .
در حالت اول که هدفگيری زير ساخت های نظامی و اتمی و صنعتی و همچنين اماکن پژوهشی ايران را شامل می شود نيز شرايط بر عکس خيال خيلی ها به ضرر گرو های آزادی خواه داخلی خواهد شد و وجه جمهوری اسلامی در منطقه بالا خواهد رفت و مسلمانان ايران را به جای عربستان به عنوان رهبر جهان اسلام قبول خواهند کرد که اين از آمال و آرزوهای قديمی حکومت فعلی ايران است .
در اين بين اعمال تحريمهای سنگين به نظر من تنها گزينه نيروهای آمريکايی است که می تواند با چاشنی حالت اول به وقوع بپيوندد و اميد دولتمردان و تحليلگران آمريکايی اين باشد که با اعمال اين تحريمها و فشار بر مردم تحرکاتی بين مردم در گيرد و ايران با يک خيزش اعتراضی مردم با حمايت دولتهای غربی وارد مرحله جديدی شود .

من هيچ نخوندم که ببينم چی نوشتم . مخصوصا که وسط نوشتن تلفن زنگ زد و چند دقيقه ای با تلفن صحبت کردم . ساعت چهار نيم چه وقت تلفن زدنه ؟؟؟؟ ميبينی با چه آدمهای بی ملاحظه ای بايد زبون به زبوه بمالم ؟ ( منظورم اينه که دل بدم و قلوه بگيرم . ) در هر حال ديدم همه نظر ژراکنی کردند و نظرات گهر بار از خودشان در کردند گفتم اون چيزی که به ذهن من گنگ خواب ديده هم رسيده را بنويسم . شاد کام و دل شاد باشی دوست خوش زبونم .

106 :: توسط رضا در 2007-02-23 23:00

من شما رو میشناسم اون روزی که داشتی از جلو اون مغازه ی میوه فروشی عکس میگرفتی وعکس حاج اباذر رو سوژه گردی شما رو دیدم . اگه دوست داشتی میتونی با من از نزدیک آشنا بشی تا اطلاعات زیادی راجع به شهر کرج و مسوولین آن بهت بدم

105 :: توسط مخالف در 2007-02-22 21:35

Efsha.co.uk
خانه | تماس | ارسال مطلب | درباره | English
معرفی نرم افزار Tor جهت شکستن سانسور اینترنتی نظامهای اسلامی و کمونیستی

پیشگفتار
چرا سانسور؟
معرفی نرم افزار Tor.
چگونه میتوانیم نرم افزار Tor را دریافت کنیم؟
چگونه میتوانیم نرم افزار Tor را بر روی رایانه خود فعال کنیم؟
روش کارکرد این نرم افزار چگونه است؟
چگونه میتوانیم به گسترش نرم افزار Tor کمک کنیم؟
یک درخواست اخلاقی از صاحبان وبسایتها.
یک درخواست اخلاقی از کاربران Tor.

پیشگفتار
مبارزه با سانسور اینترنتی همواره از آرمانها و افتخارات تارنمای افشا بوده و هست. در این راستا معرفی آخرین تکنولوژی ها و برنامه ها برای عبور از فیلتر نظام های کمونیستی و اسلامی نیز همواره در نظر ما بوده است. به نظر میرسد نرم افزار Tor راه حلی عالی و غیر قابل سانسور شدن توسط نظامهای کمونیستی و اسلامی باشد و مشکل سانسور شدن اینترنت را بتواند برای همیشه حل کند.
هدف از نوشتن این نوشتار توضیح در مورد این نرم افزار و روش کار آن و همچنین راهنمایی برای دریافت و نصب و استفاده آن است. امیدوارم این نوشتار بتواند ایرانیان را از دست فیلتر نظام تمامیت خواه، جنایتکار و منفور اسلامی ایران نجات دهد.
چرا سانسور؟
نظامهای ایدئولوگ کمونیستی و اسلامی، مثل نظام خلافت اسلامی در ران، نظام سلطنتی خانواده آل سعود در عربستان، نظام کمونیستی جمهوری خلق چین، نظام کمونیستی کره شمالی و همچنین برخی حکومت های غیر اسلامی و غیر کمونیستی مستبد مثل حکومت فعلی مصر به خود اجازه میدهند که جلوی گسترش اطلاعات از طریق اینترنت را بگیرند. توضیح اینکه چرا این حکومت ها چنین کارهایی میکنند توضیح واضحات است اما به هر روی دلیلش جز این نیست که این حکومت ها بر نادانیی های مردم حکومت میکنند و دانا شدن مردم را بزرگترین تهدید برای خود میدانند. این حکومت ها به دلیل ضعیف بودن و فاسد بودن نمیتوانند همچون حکومتهای دموکراتیک پاسخگوی سخنان منتقدین خود باشند، از همین رو برای حفظ قدرت خود مجبورند که تمامی شاهراه های اطلاعاتی را کنترل کنند، تا بتوانند منتقدین خود را خفه کنند.

معمولاً نظامهای اسلامی با این هدف اینترنت را سانسور میکنند که مسلمانان نتوانند نظریات منتقدین اسلام را در رد اسلام مطالعه کنند. از دیدگاه روحانیت مردمی که تحصیلات دینی نداشته اند عوام هستند و نباید به این منابع دسترسی داشته باشند. روحانیت به خود این اجازه را میدهد که اندیشه خود را حقیقت مطلق بداند و از همین روی باقی عقاید و اندیشه ها را نیست و نابود کند. حال آنکه این کارشان خود نشان بسیار روشن و بزرگی از ضعف و پوسیدگی اندیشه ها و افکارشان است.
کشورهای کمونیستی نیز هیچوقت مایل نبوده اند مردم فقیر کشورشان زندگی سایر انسانها را در کشورهای مدرن کاپیتالیست ببیینند و به این فکر بیافتند که نظام کمونیستیشان منشاء بدبختی و فقر آنها است. آنها همچنین همچون روحانیون و سایر مستبدان هرگز قادر به پاسخگو بودن در مقابل سخنان منتقدینشان نبوده اند و از همین رو مجبور به نابود کردن و سانسور کردن آنها بوده اند.
ضعف این دولت ها در پاسخگویی به منتقدانشان دو دلیل عمده دارد، یکی ضعف باورها و ایدئولوژی هایی است که این حکومت ها بر آن مبتنی هستند (ضعف نرم افزاری) و دیگری فساد درونی که حاکمان خود بوجود می آورند (ضعف سخت افزاری). تارنمای افشا تلاش میکند تا ضعف های باورهای اسلامی و فساد و بی اخلاقی اسلامگرایان را بطور مستدل و مستند در اختیار مخاطبانش قرار دهد
معرفی نرم افزار Tor
برنامه Tor شامل مجموعه ابزارهایی است برای گستره وسیعی از سازمانها و اشخاص که میخواهند امنیت خودشان را بر روی اینترنت بهبود بخشند. استفاده از نرم افزار Tor بطور قطعی به شما این امکان را میدهد که بطور بی نام و نشان از خدمات اینترنتی مثل Web، Instant Messaging, IRC, SSH و هر تکنولوژی دیگری که بر پروتکول TCP مبتنی است استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزار شما همیشه میتوانید فیلتری که دولت های اسلامی و کمونیستی برای مردم کشورهایشان ایجاد کرده اند عبور کنید.

این نرم افزار، یک نرم افزار رایگان است که پشتیبان اصلی آن Electronic Frontier Foundation میباشد

چگونه میتوانیم نرم افزار Tor را دریافت کنیم؟
بسته کامل نرم افزار Tor که بتواند بر روی هر کامپیوتری که رویش سیستم عامل Windows نصب شده است کار کند، حدود 4 مگابایت حجم دارد. این نرم افزار را میتوانید از وبسایت اصلی این نرم افزار دریافت کنید، آدرس آن از این قرار است:
http://tor.eff.org

برنامه Tor را میتوانید روی چندین وبسایت دیگر نیز پیدا کنید، این نرم افزار هم سایتهای آیینه بسیاری وجود دارد و هم روی بسیاری از نرم افزارهای به اشتراک گذاری فایلها (P2P File Sharing Networks) میتوانید آنرا پیدا کنید.
آخرین نسخه از این برنامه که در ایران نیز آزمایش شده است و کار میکند را میتوانید در یک فایل از آدرس زیر دریافت کنید:
http://www.vidalia-project.net/dist/vidalia-bundle-0.1.1.25-0.0.9.exe
آخرین نسخه های این نرم افزار را از اینجا دریافت کنید:
http://www.vidalia-project.net/download.php
احتمالاً آدرس بالا در کشورهای کمونیستی و اسلامی سانسور میشوند، در ایران گویا هنوز اسلامگرایان یاد نگرفته اند که پروتکول FTP را نیز سانسور کنند. به همین دلیل شما میتوانید فعلاً این نرم افزار را از آدرس زیر دریافت کنید.
ftp://ftp.osmirror.nl/pub/tor/vidalia-bundle-0.1.1.25-0.0.9.exe
اگر آدرس بالا نکرد یک نسخه قدیمی تر را از آدرس زیر دریافت کنید.
ftp://ftp.osmirror.nl/pub/tor/vidalia-bundle-0.1.1.25-0.0.7.exe
اگر هیچ یک از روشهای بالا موفقیت آمیز نبوده اند، میتوانید از تکنولوژی Torrent برای دریافت این نرم افزار استفاده کنید. فایلهای Torrent این نرم افزار را میتوانید از آدرس زیر دریافت کنید:
http://opensource.depthstrike.com/?category=tor&page=0

اگر هیچیک از روشهای بالا موفقیت آمیز نبود، میتوانید در نهایت با آدرس ایمیل زیر تماس بگیرید.
get_tor@efsha.co.uk
و بعد از مدت کوتاهی آخرین نسخه قابل استفاده در ایران از این برنامه برای شما بطور خودکار ایمیل خواهد شد
چگونه میتوانیم نرم افزار Tor را بر روی رایانه خود فعال کنیم؟
مجموعه Tor شامل سه نرم افزارTor، Vidalia ، Privoxy است که هرسه این برنامه ها باید همزمان در حال کار کردن باشند تا شما بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید. بعد از دریافت کردن فایل بالا آنرا اجرا کنید، چیزی شبیه صفحه زیر را خواهید دید.
tor installer splash page
بعد از کلیک کردن روی دکمه Next فرم زیر را خواهید دید. اگر از قبل یکی از اجزاء سه گانه نرم افزار Tor را نصب کرده اید، میتوانید آنها را انتخاب نکنید. اگر چنین نکرده اید باید حتماً همه گزینه ها را در فرم زیر انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید.
select components to install
بعد از انجام اینکارها کافی است یکبار کامپیوتر خود را ریست کنید تا نرم افزار فعال شود.
بعد از اینکه نرم افزار نصب شد دو علامت جدید را در گوشه سمت راست و پایین صفحه خواهید دید.

اگر روی علامتی که شبیه یک سیر سبز است راست کیک کنید، منوهای بالا را خواهید دید. حال اگر روی دکمه Start کلیک کنید نرم افزار Tor آغاز به کار میکند. اگر با مشکل خاصی روبرو نشوید رنگ این دو علامت به سبز تبدیل میشود و این به معنی موفقیت آمیز بودن تلاش شما است.

بعد از برپایی کامل برنامه و راه اندازی آن، باید برنامه های خود را بگونه ای تنظیم کنید که با نرم افزار Tor کار کنند. ما توصیه میکنیم برای مرور اینترنت از نرم افزار رایگان مرورگر اینترنتی FireFox استفاده کنید، اگر از این نرم افزار استفاده میکنید باید Plugin زیر را بوسیله FireFox دریافت کنید تا دکمه Tor به مرورگر شما اضافه شود:
Torbutton plugin
بعد از نصب این پلاگین کوچک، شما دکمه ریزی در زیر برگهای مرورگر خود خواهید دید:
Torbutton plugin for Firefox
حال هرگاه روی دکمه Tor کلیک کنید، Tor فعال خواهد شد و برعکس. اگر از سایر مرورگرها و برنامه های اینترنتی استفاده میکنید، باید آدرس Proxy را در آنها وارد کنید، تصویر زیر طریقه درست اینکار را نشان میدهد.
Proxy settings in Firefox
در هر برنامه دیگری کافی است که آدرس پراکسی را localhost بگذارید و پرت را 8118 قرار دهید. اگر میخواهید از نرم افزاری استفاده کنید که نیاز به پراکسی نوع Socks دارد، لازم است که آدرس localhost و پرت 9050 و نسخه Socks5 را استفاده کنید.

برای آزمایش کردن برنامه، آدرس آیپی خود را روی سایت YourIP.US چک کنید، اگر کشور شما آن چیزی نیست که در آنجا نشان داده میشود، شما از Tor با موفقیت استفاده کرده اید. به شما تبریک میگوییم، کمونیست ها و اسلامگرایان نتوانسته اند شما انسان قرن 21 امی را پشت سانسور نگه دارند.

روش کارکرد این نرم افزار چگونه است؟
نرم افزار Tor را هزاران نفر در سرتاسر جهان استفاده میکنند. این نرم افزار تا زمانی کار میکند که حداقل دو نفر در سرتاسر جهان از آن استفاده کنند. روش کار آن بسیار شبیه به نرم افزارهای تشریک فایلهای اینترنتی است و بطور نسبی از سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به سایر راه حل های عبور از فیلتر برخوردار است.
چگونه میتوانیم به گسترش نرم افزار Tor کمک کنیم؟

شبکه Tor میتواند بسیار سریعتر از آنچه هم اکنون هست عمل کند، برای اینکه این شبکه سریعتر شود باید:
* به این حرکت کمک مالی شود، مسئولین این شبکه میتوانند سرورهای قویتر و سریعتری خریداری کنند و در نتیجه سرعت کله شبکه بالاتر میرود. برای کمک مالی به این حرکت اینجا را کلیک کنید. اگر با احزاب، سازمانها و نهادهایی آشنایی دارید که علاقه مند به آزادی بیان و مبارزه با سانسور اینترنتی در کشورهای اسلامی و کمونیستی هستند، حتماً نرم افزار Tor را به آنها معرفی کنید و از آنها بخواهید که به آن کمک مالی کنند. اگر میتوانید خود ماهیانه هرچند اندک به این حرکت انسان دوستانه و آزادی خواهانه کمک مالی کنید.
* کاربران داوطلبی که در کشورهای غیر کمونیستی و غیر اسلامی زندگی میکنند اگر بر روی رایانه هایشان این نرم افزار را نصب کنند سرعت دسترسی باقی مردم جهان نیز بالاتر خواهد رفت. اگر شما خارج از این کشورها زندگی میکنید بسیار خوب است که برای کمک به سایر انسانها چنین کنید.
* کاربران بیشتری باید از این برنامه استفاده کنند و با آن آشنا شوند. این برنامه را به تمام دوستان و آشنایانتان معرفی کنید

یک درخواست اخلاقی از صاحبان وبسایتها.
برای مبارزه با سانسور و ترویج آزادی بیان، این توضیحات و در صورت امکان برنامه Tor را بر روی سایت های خود قرار دهید تا مردم بیشتری با این نرم افزار آشنا شوند و از آن استفاده کنند.
یک درخواست اخلاقی از کاربران Tor.
از نرم افزار Tor برای دیدن فایلهای پورنوگرافی استفاده نکنید، اینکار باعث میشود که سرعت شبکه پایین بیاید و نیازهای ضروری تری برآورده نشوند. فراموش نکنید که این نرم افزار بواسطه فداکاری سایر انسانها است که برپا است و کار میکند، شما نیز اخلاقاً مسئولید که از آن درست استفاده کنید. برای دیدن فایلهای پورنوگرافی از برنامه های زیر استفاده کنید، این برنامه ها قابل سانسور شدن نیستند و مقدار زیادی پورنوگرافی رایگان را در اخیتار شما قرار میدهند:
Kazaa
Imesh
LimeWire
Emule
DC++
برای سپاسگزاری از تارنمای افشا، بخاطر اینکه این نرم افزار را به شما معرفی کرده است میتوانید به تارنمای افشا یاری برسانید. برای یاری رساندن به تارنمای افشا اینجا را کلیک کنید.
زنده باد آزادی و حقوق بشر.
توسط: آرش بیخدا
نظرات بینندگان وبسایت در مورد مطاب این صفحه
لطفا از گفتار نیک در نظرات خود استفاده کنید. تمامی نظرات چه موافق و چه مخالف با توجه به اصول آزادی بیان در این وبسایت قرار خواهند گرفت و نظراتی که حاوی کلمات زشت و ناپسند باشند بدون توجه به محتوای آنها حذف خواهند شد.

استفاده از مطالب سايت افشا با ذکر منبع هيچ اشکالی ندارد و توصیه ميشود. آخرين بروز رسانی این صفحه: 11/16/2006

104 :: توسط saeed در 2007-02-22 12:13

اقا/خانم آزادی تازه وارد هول نشو٬تازه اومدی من دو ساله هر روز کامنت مینویسم
----------

وای خدا اینارو ببین دارن سر اینکه کی بیشتر کامنت گذاشته یا کی زودتر دعوا میکنن


حقتونه چوب به استین یا احیانا جای دیگتون بکنن

103 :: توسط داریوش در 2007-02-22 07:28

درموردمطلب حسین درخشان باید بگویم این حکومت درطول این 28 سال باتوسل به این وسایل (چانه زنی به همراه ریاوفریب ونفاق وتهدیدوتطمیع)به حیات نکبت بار خود ادامه داده. وچه بسا دراین راه خودفروختگان وقلم به مزدهایی مانندجناب هودر وامثال ایشان که برای اندکی تنعم مالی وکاسه لیسی امثال خامنه ای واحمدی نژاد در حقیقت در حق کشوری که درآن زاده شده اند ودرحق ملتی که قریب به14 قرن است که درآتش حوادث ورویدادهای مختلف می سوزد ودم نمیزند بی شرمانه خیانت ودشمنی می ورزند.من حاضرم به این آقا قول بدهم که اگر همین فردا سوار هواپیما شوندوبه کشوری که به مردمش ذره ای تعهداخلاقی وانسانی ندارندتشریف بیاورند خواهنددید که آب ازآب تکان نخواهد خورد.مگر چاقودسته خودش رامی برد که مسؤلان" رژیمی که ایشان همواره سنگش را به سینه میزند بخواهندچشم زخمی به ایشان برسانند؟!! چه بسادعوتنامه ای برای همکاری از روزنامه ای مثل کیهان یا رسالت خدمتشان ارسال خواهدشد که درآنجا راهت تر به شغل شریف کاسه لیسی ولی فقیه وشرکااشتغال داشته باشند. شما که درآمریکایا کانادا یا اروپا نشسته ایدو دم از مبارزه با آمریکا می زنید بهتر است خودتان را جای آن روزنامه نگار یا حتی کارگر ومعلم بدبختی بگزارید که حق کوچکترین اعتراضی نسبت به وضع معیشتی خودندارد چه رسد به اینکه بخواهد با حکومتی که بالای سرش چماق بدست ایستاده است به مبارزه برخیزد!!! بهتراست خودتان رابیشترازاین گول نزنید ومنتردیگران نسازید.من اگرجای شما بودم کمی تامل وفکرمیکردم وحداقل خودم راگول نمیزدم .بهتراست به جای وبلاگ سیاه کردن کمی فکر کنی .جمهوری اسلامی بیشتر به ایران و ایرانی آسیب رساندیا آمریکا؟ جمهوری اسلامی بیشترایرانی کشت یاآمریکا؟ جمهوری اسلامی بیشترین منابع اقتصادی ایران رابه غارت برد یاآمریکا؟ کلاه خودت را قاضی کن وروی اینها فکرکن البته اگر کمی وجدان برایت مانده ونفع مالیت چنین اجازه ای به تو میدهد. درآخرخدمت این آقاوامثال ایشان میگویم که بالاخره زمستان خواهدرفت وروسیاهی به ذغال خواهد ماند. وباورکنیدکه درنهایت این شما هستیدکه در صورت عدم تجدیدنظر دراخلاق و رفتارودیدگاههایتان ضرر خواهید کرد دیریازود داردولی سوخت وسوز ندارد.

102 :: توسط A Joke:) در 2007-02-22 02:15

Here is a funny joke about an Indian boy on his first day at school in the USA.
It was the first day of school and a new student named Chandrashekhar Subrahmanyam entered the fourth grade.
The teacher said, "Let's begin by reviewing some American History.
Who said, "Give me Liberty, or give me Death"?
She saw a sea of blank faces, except for Chandrashekhar, who had his hand up: "Patrick Henry, 1775" he said.
"Very good!" Who said, "Government of the People, by the People, for the People, shall not perish from the Earth?"
Again, no response except from Chandrashekhar. " Abraham Lincoln, 1863" said Chandrashekhar.
The teacher snapped at the class, "Class, you should be ashamed. Chandrashekhar, who is new to our country, knows more about its history than you do!"
She heard a loud whisper: "F**k the Indians,"
"Who said that?" she demanded.
Chandrashekhar put his hand up. "General Custer, 1862."
At that point, a student in the back said, "I'm gonna puke."
The teacher glares around and asks "All right! Now, who said that?"
Again, Chandrashekhar says, "George Bush to the Japanese Prime Minister, 1991."
Now furious, another student yells, "Oh yeah? S*ck this!"
Chandrashekhar jumps out of his chair waving his hand and shouts to the teacher, "Bill Clinton, to Monica Lewinsky, 1997!"
Now with almost a mob hysteria someone said, "You little shit. If you say anything else, I'll kill you."
Chandrashekhar frantically yells at the top of his voice, "Gary Condit to Chandra Levy, 2001."
The teacher fainted. And as the class gathered around the teacher on the floor, someone said, "Oh shit, we're
f**ked!"
And Chandrashekhar said quietly, "George Bush, Iraq, 2005.

101 :: توسط shayan در 2007-02-22 01:39

واکنش های جهانی به پايان مهلت ۶۰ روزه ايران
کشورهای جهان روز چهارشنبه ۲۱ فوريه و با پايان يافتن مهلت ۶۰ روزه شورای امنيت به جمهوری اسلامی برای تعليق غنی سازی اورانيوم، به خاطر ناديده گرفتن قطعنامه ۱۷۳۷، به ايران هشدار دادند.
«قطعنامه شدیدتر لازم است»
فيليپ دوسته بلازی وزير امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۲۱ فوريه و پايان مهلت ۶۰ روزه شورای امنيت به ايران، از «ضرورت» تهيه قطعنامه سخت تری در برخورد با ايران سخن گفت.
با پايان مهلت ۶۰ روزه شورای امنيت سازمان ملل متحد به ايران برای تعليق بخش بحث انگيز فعاليت های هسته ای اين کشور، فيليپ دوست بلازی وزير امور خارجه فرانسه گفت که اکنون لازم است که همراه با اروپايی ها، روسيه و همکاران آمريکايی، قطعنامه جديدی «فراتر از قطعنامه ۲۳ دسامبر» تهيه کنيم.
وزیر امور خارجه فرانسه می گوید ایران با قطعنامه سخت تری رو به رو خواهد شد آقای دوست بلازی افزود در اين صورت است که اتحاد و عزم جامعه جهانی باعث ايجاد يک بحث واقعی درباره سياست های محمود احمدی نژاد در داخل ايران خواهد شد.
واکنش ایالات متحده آمریکا
کاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا در جريان مصاحبه مطبوعاتی که با حضور فرانک والتر اشتاين ماير در برلين برگزار می شد گفت: «بهترين راه برای ايران، تعليق غنی سازی اورنيوم و فعاليت های مربوط به آمايش (پلوتونيوم) است به نحوی که بتوانيم به مذاکرات باز گرديم.»
خانم رايس افزود هدف از افزايش فشار بر حکومت ايران هم همين است، اين که رژيم ايران در برخورد با جامعه حهانی، تصميم های درست تری اتخاذ کند.»
ضرورت عمل کردن به قطعنامه
بان گی مون دبير کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ايران را فراخواند که به درخواست شورای امنيت سازمان ملل متحد برای متوقف کردن فعاليت های هسته ای حساس عمل کند.

آقای بن افزود: «من شديدا از مسئولان ايرانی می خواهم که با قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد همکاری کنند و مذاکرات را با جامعه جهانی به ويژه با اتحاديه اروپا ادامه دهند.
به دنبال نشانه ای برای ادامه مذاکرات
فرانک والتر اشتاين ماير وزير امور خارجه آلمان که کشورش رياست دوره ای اتحاديه اروپا را در دست دارد گفت او به دنبال علامت يا نشانه ای از ايران است که بتوان بر اساس آن مذاکرات را از سر گرفت.
آقای اشتاين ماير گفت: در اين زمينه او هنوز اميد خود را از دست نداده است و تاکيد کرد که تصميم ها بايد در ايران گرفته شود.
«وضعیت بسیار خطرناک است»
تونی بلر وزير امور خارجه بريتانيا روز چهارشنبه به پارلمان اين کشور گفت که ايران در رابطه با واکنش به قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد، علامت های متناقضی فرستاده است.
آقای بلر افزود: «اظهاراتی که از ايران به گوش می رسد، ضد و نقيض هستند اما به نظر می رسد جاه طلبی برنامه توليد سلاح هسته ای ايران ادامه داشته باشد.»
نخست وزير بريتانيا در ادامه گفت: «بايد به فشارها بر ايران ادامه داد زيرا وضعيت بسيار بسيار خطرناک است.
«جامعه جهانی فشارها را بر ایران افزایش دهد»
اهود اولمرت نخست وزير اسراييل از جامعه جهانی خواست با پايان مهلت ۶۰ روزه شورای امنيت سازمان ملل متحد به ايران برای تعليق فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم، فشارها را بر ايران افزايش دهند.
«باید آماده مذاکره بود»
سرگئی لاوروف وزير امور خارجه روسيه بر خلاف همتای فرانسوی خود که خواستار تهيه قطعنامه شديدتری عليه ايران شد، گفت روسيه و فرانسه اتفاق نظر دارند که جامعه جهانی بايد يک هدف واحد را دنبال کند و آن اين است که نبايد اجازه گسترش سلاح های هسته ای را داد.

آقای لاوروف گفت کشورهايی که به دنبال يافتن راه حلی برای موضوع هستند بايد اتحاد و يکدستی خود را حفظ کنند، اما «هر مرحله ای برای مذاکره آماده باشند.»
«ایران به قطعنامه عمل نخواهد کرد»
محمود احمدی نژاد رييس جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در سياهکل بار ديگر اشاره کرد که ايران در نظر ندارد به قطعنامه ۱۷۳۷ عمل کند.
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی گفته است پیام علی لاریجانی در دیدار با البرادعی این بوده که ایران حاضر به انعطاف نشان دادن است شورای امنيت سازمان ملل متحد تا پيش از جلسه شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی که در تاريخ ۵ تا ۹ ماه مارس در وين برگزار می شود، اقدامی نخواهد کرد. اين مساله امکان از سر گيری مذاکرات را يکسره از بين نبرده است.
مذاکرات علی لاريجانی دبير شورای عالی امنيت ملی ايران و محمد البرادعی يک روز پيش از پايان مهلت ۶۰ روزه شورای امنيت سازمان ملل متحد به ايران، به نتيجه مشخصی نرسيد.
=================
در این گیر و دار هودر این موجود بی‌خدا و عرق خور ولی تا بن استخوان حزب الهی و متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی بار دیگر اعلام کرد که برای پارس کردن به آمریکا در کنار سگ رهبر کوله پشتی خود را برداشته و عاظم سفر به ایران است تا زیر عبای مبارکش جهت سائیدن پوزه جامعه بی ناموس بین‌المللی به خاک از هر نوع فداکاری و گذشت دریغ نکند!
ملت ایران با شنیدن این خبر مسرت بخش گرانی و کمبود و جنگ و تحریم اقتصادی و مشکلاتش را از یاد برده و نفسی عمیق کشیدند به خوابی ناز فرو رفتند.
خداوند آخر و عاقب همه ایرانیان را ختم به خیر کند!

100 :: توسط آزادی در 2007-02-22 00:03

خوب دقایقی پیش فرصت 2 ماهه سازمان ملل برای ایران تموم شد و از الان لحظه شماری واسه قطعنامه دوم شروع میشه!
خدا به خیر کنه!

99 :: توسط shayan در 2007-02-21 23:01

زيتون جان

بابا دم کرجی‌ها گرم! اين جشنه يا عذاداری؟ هرچی هست باحاله!؟

http://www.youtube.com/watch?v=49FcwVI06dw&NR

98 :: توسط فضولباشی در 2007-02-21 22:40

اقا/خانم آزادی تازه وارد هول نشو٬تازه اومدی من دو ساله هر روز کامنت مینویسم
امثال شما خروس های بی محل !!زیاد امدند و رفتند ...ازین چسناله های دشنام گونه و تهوع
اور زیاد خوانده ام اگر زود دستت را رو کردم فشارت نره بالا سر زمین دهکده جهانی
انجاست که لاشخوری مثل امریکا و انگلیس میخواهند تن و بدن نحیف ضعیف تر ها را بدرند
با اسم دمکراسی و ازادی که شما طرفدارش هستی نه بالامجان ان دهکده جهانی نیست
حالا ایران حکومتش متحجر است کوبا و نزویلا که چادر چاقجوری نیستند حکومتشان
دینی نیست رقص و بزن بکوب دارند می و میخانه دارند و....چرا امریکا گیر سه پیچ داده
ممکنست بگویی کوبا کمونیسته و اخه اما ونزویلا که نیست احزاب طرفدار امریکا داره
رادیو و تلوزیون مخالفان شاوز دایم علیهش برنامه دارند سندیکا و یونیونهای ازاد داره
این دیگه کوبا نیست اما رییس جمهور منتخبش میگه امریکا حق دخالت تو امور سیاسی
و اقتصادی ونزویلا نداره ....اگر حالیت نمیشه بگو حقوقتو مایکل لدین زیاد کنه!؟

97 :: توسط shayan در 2007-02-21 20:49

زیتون جان

از این قضایا خبر داری؟

سرهنگ جان شما چی؟
=============
صدها معلم در برابر مجلس تظاهرات کردند

به دنبال اعتصاب دو روز گروهی از معلمان در مدارس سراسر کشور، بعد از ظهر روز چهارشنبه، جمعی از فرهنگيان و معلمان استان تهران، با تجمع در برابر مجلس شورای اسلامی خواستار «رفيع تبعيض دولتی» نسبت به معلمان شدند.

======
باز هم گلی به جمال معلمان! امیدوارم ادامه پیدا کنه و گسترش پیدا کنه!

96 :: توسط حميد پوريان در 2007-02-21 19:48

http://faryadpars.blogfa.com

شهر هرت
شهر هرت جايي ست كه رنگهاي رنگين كمان مكروهند و رنگ سياه مستحب...
شهر هرت جايي ست كه اول ازدواج مي كنند بعد همديگر را مي شناسند...
شهر هرت جايي ست كه همه بدند مگر اينكه خلافش ثابت بشه...
شهر هرت جايي ست كه دوستت بعد از شنيدن حرفات ميگه كه دوباره لاف زدي؟...
شهر هرت جايي ست كه بهشتش زير پاي مادراني ست كه حقي از زندگي و فرزندو همسر ندارند...
شهر هرت جايي ست كه درختان علل اصلي ترافيكند و بريده مي شوند تا ماشين ها راحتتر برانند...
شهر هرت جايي ست كه كودكان زاده ميشوند تا عقده هاي پدر مادرشان را درمان كنند...
شهر هرت جايي ست كه شوهرها انگشتر الماس براي زنانشان مي گيرند ولي حوصله ي 5 دقيقه قدم زدن با همسرانشان را نداند...
شهر هرت جايي ست كه همه با هم مساويند و بعضي ها مساويتر...
شهر هرت جايي ست كه با ميلياردها پول و بعد از چندين ماه فقط مي توان براي مردم مصيبت زده چند چادر بر پا كرد...
شهر هرت جايي ست كه خنده عقل را زايل مي كند...
شهر هرت جايي ست كه مردم سوار تاكسي مي شن زود برسن سر كار كار كنند تا بتونند پول تاكسي شون رو در بيارند...
شهر هرت جايي ست كه گريه محترم و خنده محكومه...
شهر هرت جايي ست كه وقتي ميري مدرسه كيفت رو ميگردند مبادا آينه داشته باشي...
شهر هرت جايي ست كه دوست داشتن و دوست داشته شدن احمقانه ابلهانه مزخرف و ...است...

شهر هرت جايي ست كه وقتي از يه دختر مي پرسن مي خواي با اين آقا زندگي كني جواب ميده نمي دونم هر چي بابام بگه
شهر هرت جايي ست كه وقتي مي خواي ازدواج كني 500 نفر رو بايد دعوت كني شام بدي تا بعدن پشت سرت كلي از بدي و زشتي و نفهمي و بي كلاسيت حرف بزنن...
شهر هرت جايي ست كه نميشه رفت رو پشت بومش مگر اينكه از يه طرفش بيافتي پايين...
شهر هرت جايي ست كه...
.
.
.
.
خدايا اين شهر چقدر به نظرم آشناست!!!!!!!!
...

95 :: توسط آزادی در 2007-02-21 19:27

جناب فضولباشی که ماشالله اونقدر شکر خوردی که شدی شکل شاخه نبات!!
سعی کن چهار تا مطلب بنویسی که آدم طبعش بیاد جوابتو بده نه اینکه اونقدر تهوع آور بنویسی که آدمو بفرستی بیت رهبری!!
منتظر جوابهای آزادی شکنت به تحلیلهای خودم هستم تا ببینم تئوریسینها، حامیان و جاسوسان ج.ا واقعا چی تو چنتشون دارن که به خودشون اجازه میدن پاشونو بذارن تو دهکده جهانی؟!!!!

94 :: توسط آزادی در 2007-02-21 19:16

یه خبر داغ برای زیتون:

شهرام جزایری فرار کرد!!!!


ایشالا به زودی سر از آمریکا در میاره و پته ج.ا رو بیشتر میریزه رو آب، این دفعه تو مسائل اقتصادی!! از همین تریبون از عمو سام میخوام که در دادن پناهندگی سیاسی به ایشون لحظه ای درنگ نکنه که یه بانک اطلاعات دیگه داره میزنه بیرون!!
هورااااااااااااااااااااااا!!!!

93 :: توسط احمد.ف در 2007-02-21 19:07

شهرام جزایری، سمبل موفقیت در جمهوری اسلامی از زندان جمهوری اسلامی فرار کرد.

92 :: توسط احمد.ف در 2007-02-21 18:39

سلام آقای حمید پوریان...
ناپلئون اگه لپ تاپ داشت تو کامنتدونی زیتون می نوشت:يه آقای پوریان برای همه کافی ست.

91 :: توسط حميد پوريان در 2007-02-21 17:36

http://faryadpars.blogfa.com/
هر بار که تردید داری ،مطمئن باش که شکست خواهی خورد.
« ناپلئون»
وقتی متهم قاضی شود فاتحه ی عدالت خوانده شده است.

می اندیشم پس هستم،هستم چون فکر می کنم،فکر می کنم چون
شک می کنم. «دکارت»

عشق حواس را از دیدن عیوب منع می کند.
«ارسطو»
کلمه ی غیرممکن در قاموس ابلهان پیدا می شود.
«ناپلئون»


تدبیر همیشه بر شمشیر غلبه می کند.

«ناپلئون»
تجربه نامی است که تمام افراد بر روی اشتباهات خود می گذارند.
«اسکاروایلد»

پیوند عشق حقیقی حتی با مرگ هم گسیخته نمی شود چه رسد به دوری.
«ولتر»

یک پرنده ی کوچک که زیر برگها نغمه سرایی می کند ،برای اثبات خدا کافی است.
«ویکتورهوگو»

هر گهواره یک گور است.
«ویکتورهوگو»
...
مرداد
ما بدهکاریم
به کسانی که صمیمانه ز ما پرسیدند
معذرت می خواهم چندم مرداد است ؟
و نگفتیم
چونکه مرداد
گور عشق گل خونرنگ دل ما بوده است
....
کودکی ها
به خانه می رفت
با کیف
و با کلاهی که بر هوا بود

مادرش پرسید
چیزی دزدیدی ؟

پدرش گفت
دعوا کردی باز؟
و برادرش کیفش را زیر و رو می کرد
به دنبال آن چیز
که در دل پنهان کرده بود
تنها مادربزرگش دید
گل سرخی را در دست فشرده کتاب هندسه اش
و خندیده بود

حسین پناهی
...

90 :: توسط فضولباشی در 2007-02-21 17:23

این کاممت گزار تازه وارد بزیتون با اسم آزادی !!شکر زیادی میخورند و رندانه خودشان را وطن پرست مینامند
و خواهان حمله بوطن هم هستند !!؟ انگاری پدری برای بچه هایش نقل و نبات تقسیم میکند و بچه بدرا محروم
وقتی بمبها روانه شد دیگر کنترل ان از دست همه خارجست ...طبق نوشته نقی زاده (پنتاگونیست بی بی سی در
واشنگتن !!) در وبلاگ امروز بی بی سی اگر اولین موشک رها شود حتما اثرات ان بکل منطقه و کشورهای دور تر
خواهد کشید اینکه فقط نطنز را چند موشک بزند و بگزارد سازمان ملل سریع ایران را راضی بجبران ان کنند
با تمام تبلیغات اگر ایران تلافی کند هی بیشتر و بیشتر موشک میخورد راه بجایی نبرده و نمیبرد ....البته هنوز
کار بجاهای باریک نکشیده با اینکه دوست داران اسراییل در کلان مطبوعات امریکا و اروپا دایم بزیر دیگ جنگ
هیزم میگزارند و یک لحظه کوتاه نمیایند البته ترکش های کوچک ان تبلیغات در سایتهای متعدد فارسی !!!زبان
هم سعی بسیار دارند مثل همین آزادی نویس تازه وارد زیتون

89 :: توسط فضولباشی در 2007-02-21 17:09

سرهنگ نوشته اش برای من یک معجزه بود !!معلوم میشود خاک وطن لا اقل برای ایشان بالاتر از همه چیز است
نه حکومت که اولی جاودانه است و بوده و خواهد بود حکومتها امدنی و رفتنی ...اما تعدا د کمی از کامنت گزارها
که حمله نظامی را حامل دمکراسی و ازادی بایران میدانند در اصل بخوبی میدانند این چنین نیست و اگر انگونه
قلم میزنند اگر مزدور نباشند احمقند ...نمونه عراق و افغانستان را اگر نمی بینند حتما در غارها !!زندگی میکنند
و اگر باز اصرار دارند که در پاره پاره کردن ایران بعد از جنگ نقشه شوم انها را خواهانند و دمکراسی یک وسیله
است نه چیز دیگر ٬ آخر و عاقبت عراق سه کشور کردن انست و اگر تا حالا امریکا و انگلیس مخالفت کرده اند
دنبال یک صدام !!دیگر هستند که یکپارچه و غلام حلقه بگوش انها باشد و اگر طرح اخرین امریکا نتیجه ندهد همان
سه کشور کردستان و بصره و دیاله !!!بزور تحمیل میشود

88 :: توسط بنت بطوطه در 2007-02-21 17:00

اقای محصل ولگرد :
خوشم امد با تيزهوشی خاصی که داری توانستی راهنمايی ام کنی که پيامبر اسلام از کجای گوسفند بيشتر خوشش ميامد . به من ثابت شد که اولا او بهيچوجه نميدانست که گاو و گوسفند چه نوع حيوانی هستند چون در عربستان بی اب و علف اين دو حيوان نميتوانستند زندگی کتتد . فقط بز که پارچه هم ميخورد و شتر که هسته خرما را هم نواله ميتوان کرد غذايش بود . و در ثانی بيشتر احتمال ميرود که ايشان دنبلان شتر ميخوردند که توانستند ۲۳ ازدواج داشته باشند بعد از خديجه . ( زنده باد بنت بطوطه با هوش سرشارش )و همچنين اب را بحالت سجده ميخوردند چون ليوان نداشتند و بايد از ته برکه مشت مشت اب ميخوردند . ولی در موقع جماع خيلی ها ايشان را ديدند چون در جنگهايش زنان حرم را هم با خود ميبرد . خيمه و خرگاه هم نداشت . بر بيابان بود و تپه و کوهی هم نبود که برود در پشت انها استتار کند ايشان هم که شب و روز ند اشت اجماعشان ..و اگر ديدن اجماع غير ممکن بود که حکم نميداد بايد دو نفر طناب را بگيرند و از ميان عايشه و سردارش که روی عايشه بود رد کنند . غذايش را که حتما امتش پيشکش ميکرد و او همانجا ترتيبش را ميداد . حالا پيدا کنيد پرتقال فروش را ...


87 :: توسط سهراب کابلی در 2007-02-21 16:48

زیتون جان سلام!
وحشتناک است بخدا! راستی چه می‌گذرد در آن سرزمین؟

86 :: توسط آزادی در 2007-02-21 15:51

با مطالبی که سرهنگ حمایت فرمودند مور مورم شد یه چیزایی رو بگم!
حمله آمریکا به ایران بهترین گزینه نیست، بهترین گزینه نافرمانی مدنی و انقلاب مخملی (نه انقلاب تریپ اسلامی و نخبه کشی) از داخل ایران و به دست ایرانیست، ولی عملا میبینیم که ج.ا امکان بسیج افکار عمومی به وسیله روشنفکران رو از ما گرفته و به قولی همه ما آچمز شدیم. از کیانوش سنجری بگیر تا مسعود اسانلو و .....
موافقت با حمله نظامی انتخاب بین بد و بدتر در شرایطی است که واقعا هیچ راهی وجود نداره! دلیل موافقت من هم اینه که اگه ما مقاومت نکنیم آمریکا با کمترین بمباران و احیانا کشتار غیر نظامیان ایران رو فتح میکنه!!
برداشت من از وضغیت عراق هم اینه که ج.ا به طرز تابلوئی اونجا رو شلوغ کرده تا یکی مثل این مرتیکه بگه عراقو نگاه کنید تا ببینید وضع ایران چی میشه! (یادمه 4سال پیش موقع حمله به عراق من تحلیلم از آینده عراق همین بود که ایران نمیذاره عراق به دمکراسی برسه، چون از افغانستان حیاتی تره) ولی اینها که میگن از عراق پند بگیرید تحلیلشون واسه عوام و قشر زیر خط عقل جامعه ما خوبه، نه برای اونهایی که میفهمند!!!
الان آمریکا به نظر من حاضره به نخبه های ایران کمک کنه تا مملکتو نجات بده، ولی مسئله اینجاست که اپوزیسیون دارای تفرقه زیادی در داخل خودش هست و عموسام نمیتونه یکی مثل ساکاشویلی واسه گرجستان رو در اپوزیسیون ایران پیدا کنه تا بفرسته اونجا تا گل به نظامی ها بده و بدتر از اون هم این که نظامی های ج.ا هم که تحت تعالیم خشونت پرور اسلام هستند هم آدمهایی نیستن که جواب گل رو با سکوت بدهند و مطمئنا ملت گلوله باران خواهند شد!!!!
اگه واقعا بتونیم یه رهبر عاقل واسه یه انقلاب مخملی تو ایران پیدا کنیم مطمئنا آمریکا و اروپا هم حمایتمون میکنند، ولی بدبختانه ما هم حماقت قشر عوام جامعه رو در داخل ایران داریم و هم اختلافات نخبگان جامعه که هردو ما رو به سمتی سوق میده که حمله نظامی آمریکا رو بپذیریم تا حکومت ج.ا ایران رو (با توجه به عملکردش تو این 30 سال که وطن و فرهنگمون رو به طور کامل از بین برده) نابود کنه!
دوست دارم واقعا در بین مخالفان حمله اگه کسی میتونه یه راهکار ارائه بده تا ما مجبور نشیم خلاف میل باطنیمون حمله نظامی آمریکا به ایران رو بپذیریم.

85 :: توسط در 2007-02-21 12:36

راستی از خانم کمالفر خبر جدیدی کسی نداره !!؟؟

84 :: توسط سرهنگ صادق حمایت در 2007-02-21 11:25

چند نکته:

۱- در جواب اونی که در کامنتدانی دفعه پيش به من مزخرف گفته بود : همینجا با افتخار اعلام می کنم که از دکتر ولگرد تقلید می کنم بنابراین هرکه هستی مادر و خواهر و مادر بزرگ و زن و بچه ات را فلان....

۲- چرا حسين درخشان را جدی می گيريد؟آيا ممکن است يک فرد شناخته شده به رهبريت ايران در ملاعام توهين کند و به اسرائيل هم برود و بعد عين آب اماله به ايران هم سفرکند و چلوکباب بخورد و بيايد دوباره خارج از ايران و هيچ کسی هم بهش نگويد بالای چشمت ابرو است؟ اين شخص پدرش از صميمی ترين دوستان عسگراولادی است!!! خوب پس می دانيم که اين شخص از > است و نمی تواند ذره ای به اين خاک و بوم و مردمش وفاداری و علاقه ای داشته باشد آيا بايد به حرف های اين آدم توجه ای کرد؟ تره ای برايش خرد کرد؟ اين آدم مادرش در شهرنو با ژتون ۵ تومانی ( نه ۱۰ تومانی) کار می کرده است و من با بررسی های ژنتيکی و شباهت های ظاهری درخشان (مخصوصا شکاف بين دندانهايش) به اين نتيجه علمی رسيده ام که مادر درخشان شبی با سگی ولگرد همبستر شده است و حسين درخشان محصول اين هوس زودگذر مادرش و سگ می باشد.

۳-هيچ ايرانی عاقلی که قلبش برای اين خاک و بوم می تپد خواهان حمله امريکا به ايران نيست. مگر می شود نگاهی به کودکان دبستانی که مانند ملخ در حياط ها می دوند و فوتبال بازی می کنند کرد و لحظه ای تصور کرد که بدن های کوچکشان با بمب تيکه تيکه شود؟؟ تحقیرشدنمان در مملکت خودمان به وسیله نیروهای بیگانه به کنار!!
من که جنگ را با پوست و گوشت و استخوانم چشيدم می دانم جنگ نفرت انگيزترين فاجعه بشری است و می دانم که حمله امريکا يک فاجعه برای ايران است از هر بعدی !!

۴- فضولباشی با تمام بی شعوری و نفهم بودن ذاتی اش درست می گويد و امريکا در موقعيت حمله به ايران نيست.

۵-در اینکه ملت و دولت امریکا در طول تاریخشان کم ضررترین ابرقدرت برای ایران و جهان بوده اند که شکی نیست در این که با امریکا همسو شدن فواید بسیاری دارد (نگاهی به ويتنام و ژاپن)
که شکی نيست ولی در اينکه امريکا دايه مهربانتر از مادر نيست هم شکی نيست ولی ولی.... می رسيم به نکته آخر....

۶- دقيقا دوستان چه راه حلی برای موقعيت کنونی ايران و ايرانی دارند؟ اصولا ايران احتياج دارد از اين موقعيت کنونی بيرون بيايد يا نه؟
والله ما که در اين چند روزه اصلا نشنيديم کسی از مردم عامه شهر اسم احمد باطبی هم ببرند!!! می گويند کی؟ احمد چی؟ هنرپيشه است؟؟!!! همین هایی که در کامنتدونی می آیند زر زر می کنند و به آذر فخر گیر می دهند که تو در امریکا ۲۸ ساله نشستی چه غلتی خودشان در ایران کرده اند؟ حداقل این خانم فخر هزاران کار برای ایران و ایرانی از داخل امریکا کرده است!!

در خاتمه:
ُتخمی ترین سریال های دنیا در ایران نشان می دهند!! همان آشپزهای دربار چینی ها را می گويم!!!

83 :: توسط minoo در 2007-02-21 10:42

به داد احمد باطبی برسیم!
به داد جوانان هموطنمان برسیم!
Be rasti agr in HARAS e hezar hezar e nabood ma melati digar miboodim.
Baray-e in HARAS bayad ke chareh konim

82 :: توسط ولگرد در 2007-02-21 09:39

عزیز:
ولگرد بر عکس/ آذر حانم /راجع به ادعای/ کاوه اهنگر/نظر بخصوصی ندارد...
چون او اعتقاد به جبر تاريخ دارد که هر چه بايد بشود ميشود ..
هر چند خلاف خواسته و ارزوی ما باشد..
حوادث اجتماعی مثل محصولات شيميايی هستند ..وقتی عناصربخصوصی در کنار هم قرار گرفتند .. اجبارا حاصل ان نوعی ترکيب است ...
ديگر ما در توليد يا توقف ان نقشی نداريم و بنابراين ولگرد سياسی نمی تواند باشد.
پس بگذار بجای شرکت در
/ بحث داغی/ که در اين جا درباره جنگ رستم و افراسيات در گرفته شرکت نکنم.
چون کاری از دستم برنمی بنابراين حرفی هم برای گفتن ندارم .
در عوض در مورد این خبرجالب که در
" سایت صبجانه" خواندم چيزی گفته باشم .
...........
.اما اصل خبر :
" آزمون/ سیره نبوی /آموزش ضمن خدمت فرهنگیان» برخی از این سؤالات در مورد زندگی پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرد..
............
سولات را خواندم ..
برای یک لحظه فکر کردم یک دانش اموز دبيرستانی هستم امروز.. روز امتحان دينی است.
مثل بقيه شاگردان سر جلسه امتحان در سالن امتحانات مدرسه مان روی صندلی تک نفره نشسته ام.
و معلم دينی چهار چشمی از زير عينک تيره اش در حاليکه طول و عرض کلاس می پيمايد..
مواظب است که خدای نخواسته شاگردان تقلب نکنند و در جواب دادن به سولات کتاب باز نکنند و يا از روی دست يکديگر ننویسند ..
.........
اقا معلم ورقه های امتجانی از قبل روی دسته صندلی شاگردان قرار داده
به ورقه امتحانی ام نگاه میکنم ..
بالای ان بسمه تعالی نوشته شده
سوالات در باره ؛سيره نبوی ؛است..
و بشکل چهار جوابی تهيه شده..
شاگردان بايد جلو يکی از ۴ جواب که بنطر شان صحيح تر است علامت
بز نند ...
به سوالات و جواب های چهار گانه انهاخيره ميشوم . بنطر میاید فقط یکی از انها درست و سه تای بقیه نادرست است . چندین بار انها را ميخوانم و به فکر فرو ميروم..
که برای هرسوال درست ترين جواب انتحاب کنم و علامت بزنم..
هر سوالی را که میخوانم ابتدا شروع به/ اناليز / ۴ جواب ان ميکنم ..

سوال اول :
رسول خدا (ص) از گوشت گوسفند کدام قسمت را دوست داشت؟

۱/ الف)ماهیچه ـ سردست
ب) ران ـ سردست
ج) ران ـ جگر
د) جگر و قلوه —
.............
در مورد حواب های این سوال:
از خود ميپرسم چرا در بین این جواب ها از بقیه اعضای گوسفند مثل
کله و پاچه ..سیرابی دنبلان مغز و چشم نام برده نشده... مگر رسول خدا ممکن نبوده از ان قسمت های گوسفند خوششان امده باشد ... بیاد م میاید که اصلا در عربستان بیشتر گوشت شتر میخوردند ..
فعلا جواب این سوال را معلق می گذارم.
.............
سوال دوم
را میخوانم ..
رسول خدا(ص) در چه حالی اصلا دیده نشد؟
/ الف) درحال مجامعت با زنان
ب) در حال بول و غائط
ج) در حال خرید از بازار
د) نوشیدن آب در حالت نشسته
................
در انتخاب جواب این سوال سخت حیران میمانم
اگر از این ۴ جواب فقط يکی درست باشد
.. مثلا
مجامعت با زنان درست باشد
پس رسول اعظم بايد درانظارعمومی عذای حاجت ميکرده اند..!!! استغرالله ولگردها هم چنین کاری نمی کنند و این سوال را هم رها میکنم..
و به سراغ سوال سومی میروم
........
سوال سوم
رسول خدا در خوردن کدامیک از موارد زیر کسی را با خود شریک نمی‌کرد؟/
الف) غذا
ب) نان جو
ج) انار
د)ماهیچه گوسفند
.............
اما برای جواب این
اگر عذا را انتخاب کنم ..
پس بايد قبول کنم انار نان جو و ماهیچه گوسفند عذا نیستند
حسابی این سوال سرگردانم میکند
دستم را بلند ميکنم .
تا از اقای معلم دینی کمک بگيرم....
ميگويد به هيچ سوالی چواب داد نمي شود . چاره ندارم يک سکه ۵۰ تومانی از جیبم بيرون مياورم که شير یا خط کنم ..
ميبنم از شير اش خبری نیست .
ز ير ورقه مينويسم :
پيغمبر نه عذا ميخورد.. نه جماع می کند و نه توالت میر ود.. و او اصلا ادم نیست . که از این کار ها بکند و از جلسه امتحان بیرون میایم ..
میدانم حتما اقا معلم به ولگرد نمره ۲۰ خواهد داد ...

81 :: توسط هم قفس در 2007-02-21 09:10

و این است وصف حاکمان در سایه و زیر آفتابِ سرزمین ما:

هزار همره گشت و گذار یکروزه
هزار مخلب و منقار دست شسته ز کار
هزار همسفر و همصدای تنگ جبین
هزار ژاغر پر گند و لاشه و مردار. (از شعر: بازگشت زاغان، مجموعه ی آخر شاهنامه، سروده ی مهدی اخوان ثالث م - امید)


می خواهم با اجازه صاحبخانه در بحثی که پیرامون احتمال حمله ی نظامی به ایران شکل گرفته است شرکت کنم و البته عذر می خواهم اگر سخن به درازا کشد. قبل از هر چیز می خواهم بر اهمیت مسئله ی تحریم های شدید تری که نوک تیز پیکان شان مردم ایران در درجه ی اول و بعد با اندکی خطا! حکومت را نشانه رفته اند تأکید و یادآوری کنم که نباید تأثیرشان را کمتر از حمله ی نظامی دانست. به هر حال اظهار نظر در مورد مسائل اینچنینی از دو حال خارج نیست: یا واقع گرایانه و بر اساس اطلاعات و دانسته های با مأخذ معتبر، تحلیلی منطقی و منصفانه (البته به شکل نسبی) ارائه می شود و یا یکسری حدسیات با بزرگنمایی بیان می شود که این حالت دوم هم از دو حال خارج نیست، یا طرف نا آگاهانه اما با حسن نیت و بنا به دلایل شخصی و شاید اختلالات دماغی به بیان این مطالب می پردازد، و یا آگاهانه و از روی قصد و غرض و بعضاً مرضی. به هر حال این را گفتم تا به این جا برسم که در اینگونه جریان ها تحلیلی از خطوط کلی و اصل ماجراست که ارزشمند است زیرا از آنجا که جز مواردی بسیار نادر (مثلاً عضویت داشتن در سازمان های جاسوسی کشورهای درگیر!) کسی از مردم عادی از اطلاعات فوق محرمانه نظامی و اطلاعاتی اطلاعی ندارد بحث کردن درباره ی چنین نکات جزئی مثل زمان دقیق اضمحلال رژیم، یا تاریخ و چگونگی حمله ی آمریکا و متحدان فرضی اش و غیره آن هم با استناد به پروپاگاندای طرفین دعوا کاری بس عبث است. اما در مورد خطوط کلی این مسئله به نظر من آنچه مسلم است اینست که در هر حال چه حمله ی نظامی بشود و چه نشود، ناقوس مرگ این حکومت با این شکل و ریخت و قیافه، این دفعه دیگر واقعاً به صدا درآمده است و اینکه چه تغییری رخ خواهد داد هر چه باشد از نوع آن جوک: ناطق می خواد اکبر بشه، اکبر می خواد رهبر بشه، رهبر می خواد پرپر بشه، نخواهد بود! و تغییری بس بنیادی تر رخ خواهد داد حالا با همه ی احتمالاتی که پیش رو می باشد. و اما در مورد رویکرد فعلی رژیم باید بگویم تاکتیکی که اینبار در راستای استراتژی \"حفظ بقا از طریق مبارزه ی یکپارچه و همه جانبه با تمامی عوامل تهدید\" اتخاذ کرده اند، سیاست \"هل من مبارز\" گویان به صحرای کربلای انرژی هستگی زدن است که با چاشنی افاضات پرزیدنتِ محبوب قلبها هم همراه شده و البته نقطه ی اتکای آنها - که به نظر من اساساً ریسک بزرگی که ابلهانه در این قمار دارند انجام می دهند هم همین است – جلب حمایت مردمی و چرخش افکار عمومی داخل به حمایت از آن ها پس از مواجهه با مجازات ها و تحریم های بین المللی است و البته حالت بسیار بهترش حمله ی نظامی به ایران بدون سپری شدن دوره ی تحریمی طولانی می باشد که دلیل آن هم واضح است زیرا می دانند که احتمال به وقوع پیوستن آنچه در عراق در زمان جنگ اول خلیج فارس (1991) بر سر صدام آمد، برای آنها نیز وجود دارد که می دانیم قیامی بر پا شد که به هر حال تحریم ها را نمی شود در به وجود آمدنش بی تاثیر دانست، پس گزینه ی بهتر برای آن ها حمله ی نظامی آمریکا همین امروز می باشد!
اینجا من لازم می دانم که خط فکری ام را روشن کنم مگر از ابهامات کاسته گردد. شالوده ی فکری من بر مبنای سوسیالیسم است البته با خوانش خاص خودم از آن و شعار من تلاش برای سوسیالیستی کردن زندگی هر انسان و در نهایت سوسیالیسم را زندگی کردن است. با این توضیح می توانم عقایدم را در مورد اهداف امپریالیسم آمریکا و انگلیس و سایر متحدانشان در خاورمیانه راحت تر و البته به اختصار توضیح دهم. دکترین سیاسی کاخ سفید در زمان جنگ سرد در ارتباط با خاورمیانه، مانع شدن از پیوستن کشورهای منطقه به بلوک شرق بود و بر همین اساس از صدام و بعداً از خمینی البته به شکلی کاملاً متفاوت و در همان فاز از طالبان و القاعده (فاز بنیاد گرایان اسلامی که بر علیه \"کفّار کمونیست\" می جنگیدند) حمایت کرد. با فروپاشی شوروی سیاست ها تغییر کرد واز آنجایی که فلسفه ی وجودی این رژیم ها عملاً از بین رفته بود دیگر هرچند تا مدت ها با سیاست کجدار و مریز با این به اصطلاح خودشان دیکتاتوری های منطقه راه می آمدند که نمونه ی بارز این راه آمدن را در افتضاح سیاسی ایران/کونترا که در ارتباط با فروش تسلیهات نظامی به ارزش 30 ملیون دلار به ایران و استفاده از پول بدست آمده از فروش آنها برای کمک به گروه چریکی ضد انقلابی و دست راستی نیکراگوئه ای موسوم به کنترا بود، شاهد بودیم. به هر حال با رو به افول رفتن موقعیت اقتصادی و سیاسی ایالات متحده در دهۀ اخیر بنا به دلایل گوناگون مثل ظهور اتحادیه ی اروپا و رشد انفجار گونه ی اقتصاد چین به عنوان یک ابر قدرت امروز جهان و سایر دلایل پنهان و آشکار، این کشور لازم دید که در منطقه ی استرتژیک خاورمیانه حضور نظامی و مداخله گرانه داشته باشد و بر همگان آشکار است که بعد از 11 سپتامبر (که دنیایی حرف و حدیث و ابهام در مورد ماهیتش و چگونگی به وجود آمدنش و مطرح شدنش در رسانه ها و غیره وجود دارد) عملاً این کار را به بهانه ی مبارزه با تروریسم انجام داد و تا به این لحظه که من دارم این مطالب را تایپ می کنم، کماکان مشغول مبارزه ی کذایی اش با تروریسم است. اما در مورد آنچه باید کرد، باید بگویم که اولاً جز عده ی معدودی که منافع حقیرشان با تبدیل شدن ایران به عراقی دیگر گره خورده است، هیچ انسانی ( چه ایرانی چه آمریکایی چه هر کجایی) که اندکی از خرد بهره برده باشد نمی تواند بپذیرد که برای دموکراسی و آزادی و هر مفهوم انتزاعی و یا غیر انتزاعی دیگری، ملتی سرزمینش را، خاک نیاکانش را، دو دستی تقدیم ژنرال ها و سربازان ( نه ببخشید شاغلین در ارتش، اسم دیگرشان می شود مزدوران آدمکش به گمانم) آمریکایی و انگلیسی کند. ثانیاً کاری که باید برای مخالفت با جنگ و تهدیدات روز افزون بر علیه مردم ایران انجام شود می تواند ایجاد کمپینی ضد جنگ در خارج کشور و دارای ارتباط منظم و پویا با فعالین داخل به منظور هماهنگ کردن اعتراضات و رساندن پیام مردم ایران به گوش تمامی انسان های آزاد اندیش و وجدان های بیدار جهان، خصوصاً در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در مورد اعلام پشتیبانی نکردن مردم از سیاست های ماجراجویانه رژیم باشد و البته افشای اهداف و نیات آنها از این برنامه هسته ای که همانا رسیدن به رویارویی نظامی به عنوان راه فراری از بن بست اضمحلال است. و ده ها راهکار دیگر که الان به ذهن من نمی رسد. و تا آنجا که من می دانم از طریق همین اینترنت خیلی کارهای بزرگ می توان کرد و حتماً نیروهای مترقی و آزاد اندیش ایرانی بیکار نخواهند نشست.

80 :: توسط آزادی در 2007-02-21 07:05

آقای احمد:
لحن منطقی و مودبانه به دنبال خودش لحن منطقی به همراه داره!
وقتی شما با لحن تمسخرآمیز بحثی رو شروع میکنید، دور از انتظار نیست که من هم به همان لحن جواب شما را بدهم.
شما هم موفق باشید، ولی بدونید هیچوقت حق با شما یا همفکرانتون نیست!!!

79 :: توسط shayan در 2007-02-21 06:42

راستی رسوا جان

ممنون از لطفت. خیالم راخت شد. حتم بدان که اگر جنگی در نگرفت به خاطر اقدام شما در فرستادن ايمیل طرف بود به کاخ سفيد و پنتاگون و انداختن ترس در دلهاشان!:)))

فعلا برم با خیال راحت بخوابم که هودر جان بیدار است و هشیار!

شاد باشی عزيز

78 :: توسط احمد.ف در 2007-02-21 05:52

خانم شیرین...نظر شما را خواندم که در کامنت خودتان شماره ۷۴نوشتید:« بعید میدونم در حدی باشی که بخوای با من مناظره کنی، ولی اگه زیتون اجازه بده من همونجور که پوزه "رسواگر" رو تو وبلاگ "کسوف" به خاک مالیدم»
...............

ازلطف شما برای مناظره به شیوه ای که شما پیشنهاد کردید متشکرم،همیشه حق باشماست.

77 :: توسط آزادی در 2007-02-21 05:48

برای احمد باطبی و به یاد او، برای محمد جمالی که چشمش را از حدقه درآوردند، برای همه اونهایی که غروب 21 تیر در دانشگاه تهران گاز اشک آور خوردند و همه همقطارانی که 18 تیر را در تاریخ ایران جاودانه ساختند:


خون ارغوان ها

زده شـــعله در چمن، در شب وطــــن، خــون ارغوان‌ها
تو اي بـــــانگ شـورافکن، تا سحر بزن شعله تا کران‌ها

که در خــــون خستگان، دل‌شکستگان، آرميده طــوفان
به آيـــــــــندگان نگر، در زمــــــان نگر، بردميده طــوفان

قفس را بـــسوزان،
رها کن پــرندگان را،
بـشارت‌دهندگان را؛

که لـــــبخند آزادي،
خــــوشۀ شـــادي،
با ســــــــحر برويد؛

سرود ســـــتاره را،
مـــوج چـــشمه با،
آهـــــــــوان بگويد؛

ســــتاره ستيزد و شـــــب گريزد و صــــــبح روشن آيد
زنـــد بال و پر ز نــــو، آن کــــبوتر و، سوي مـــــيهن آيد

گرفته تمام شب، شاخه‌اي به لب، سرخ و گرده‌افشان
پــــرد، گرده گـــسترد، دانه پـــرورد، سر زند بــــــهاران


قفس را بـــسوزان،
رها کن پــرندگان را،
بـشارت‌دهندگان را؛

که لـــــبخند آزادي،
خــــوشۀ شـــادي،
با ســــــــحر برويد؛

سرود ســـــتاره را،
مـــوج چـــشمه با،
آهـــــــــوان بگويد؛

76 :: توسط آزادی در 2007-02-21 05:44

همیشه گلوله ابله ترین انسانها، مغز متفکرترین آنها را میشکافد!!


ازلباس کهنه ات خجالت نکش
از افکار کهنه ات شرمنده باش .


به خویشان،
به دوستان،
به یاران آشنا،
به مردان تیزخشم که پیکار می کنند
به آنان که با قلم تباهی درد را
به چشم جهانیان پدیدار می کنند


75 :: توسط نیوشا در 2007-02-21 05:27

های های ٬ نیوشا هستم ٬ همون که تحریمت کرده بود قدیما . اومدم ببینم از احمد چیزی نوشتی یا نه ؟ عکسشو دیدم . خیالم راحت شد . مرسی از این بابت .

74 :: توسط آزادی در 2007-02-21 04:55

کامنت 71 :
من نمیدونم کی هستی و چه طرز فکری داری، ولی باید خدمتتون عرض کنم که برادر من شما اگه مذهبی هستی مذهبتو تو چهاردیواری خونه خودت اشاعه کن نه اینکه اونو ابزار کنی واسه چماق کشیدن روی ملت و مملکتت!!
منظور من تو اون کامنت مذهبیون افراطی بود که متاسفانه جا افتاد و به هیچ وجه منظور من حجاریان، مهاجرانی، کدیور یا همین آخوند جدیدالورود بروجردی که مذهب رو واسه ارتباط خصوصی خودشون با خداشون انتخاب کردن نیست، بلکه منظور من اون اقلیتی هستند که با خشونت مذهبی تو سر هر کسی چماق میکوبند.
خیلی هم فکر نکن که اکثریت مردم ایران به اون معنای فاشیستی که تو فکر میکنی و منظور من بوده مذهبی هستن، چون خوشبختانه نسل جدید ایران که من هم جزوشون هستم دارن به یمن انقلاب ارتباطات و وجود سایتهای افشاگری مثل "افشا" به سمت خردگرایی پیش میرن و این مسئله خودبه خود ریشه تعصبات مزخرف دینی رو داره تو این نسل خشک میکنه! نسل من مثل نسل تو و امثال تو نیست که قبول کنه پیامبر رفته با شمشیرش ماه رو از وسط نصف کرده یا حضرت مریم رو خدا حامله کرده!! این مزخرفات تو کله من که از روابط ریاضی و فیزیک و منطق سرشار هست فرو نمیره آقای محترم!!
(من خودم تا چند سال پیش نماز میخوندم و روزه میگرفتم و جیک و پوک اسلام رو خیلی بهتر از امثال تو که ممکنه یکبار هم قرآن رو دوره نکرده باشن بلدم)


در مورد زندان ابوغریب هم خدمتون عرض کنم که سگ اونجا به بند 209 اوین شرف داره و اینم من و هم نسل هام میدونیم که دولت آمریکا به محض مطرح شدن مسئله ابوغریب در سازمانهای حقوق بشری اونو تعطیل کرد، ولی ج.ا مورد قبول جنابعالی نه تنها در قبال 209 اوین ککش هم نگزید، بلکه با افتخار اعلام کرد که زندانهای زیادی در کشور هست که از از نظارت سازمان زندانها خارج است!

بعید میدونم در حدی باشی که بخوای با من مناظره کنی، ولی اگه زیتون اجازه بده من همونجور که پوزه "رسواگر" رو تو وبلاگ "کسوف" به خاک مالیدم ( http://www.kosoof.com/archive/332.php) حاضرم با شما هم مناظره کنم و جدا ببینم شما طرفداران ج.ا چه چیزی جز قدرت مشت و زور اسلحه دارید که بتونید حریف جوانان نخبه مملکتتون بشید؟

73 :: توسط dariushagha در 2007-02-21 04:39

جناب آفای احمد.ف....شما ملت ایران را با عربه بیشعور مقایسه میکنی؟؟؟ اگر مردمه عراق کمی فهم داشتن... جلوی خونریزها را میگرفتن....خودشون دارند خوداشونو میکشند هر روز..

72 :: توسط احمد.ف در 2007-02-21 03:48

آيا حمله نظامی به ايران قانونی است؟

آمريکا پس از تعريف نوع خطر از جانب ايران، به ماده پنجاه و يک منشور سازمان ملل متحد که برای دفاع از خود به کشورها اجازه حمله نظامی می دهد، استناد خواهد کرد.
اين ماده می گويد: اگر عليه يکی از اعضای سازمان ملل متحد حمله نظامی رخ دهد، تا زمانی که شورای امنيت تدابير لازم برای حفظ صلح و امنيت بين المللی را اتخاذ نکرده است، هيچ بخشی از منشور فعلی سازمان ملل متحد مانع از حق ذاتی دفاع از خود، چه به طور انفرادی و چه در جمع، نمی شود.
آمريکا برای اين که جمله "اگر حمله ای نظامی رخ دهد" را دور بزند، خواهد گفت که لازمه قوانين بين المللی اين نيست که حمله ای حتما صورت بگيرد و اين کشور طبق دکترين تازه خود که همان "اقدام پيشگيرانه"، در چارچوب وسيع تری از اصل "حق دفاع از خود"، عمل کرده است.
نقطه نظر عمومی در ميان وکلای بين المللی اين است که برای حمله پيشگيرانه بايد خطر حمله ای "قريب الوقوع" وجود داشته باشد.
لرد گلدسميت، مشاور حقوقی دولت بريتانيا که برای توجيه حمله به عراق در سال 2003 از مجموعه ای از قطعنامه های پيچيده استفاده کرد، در سال 2004 در مجلس اعيان از اقدام پيشگيرانه انتقاد کرد: "قوانين بين المللی اجازه دفاع در مقابل حمله ای قريب الوقوع را می دهد اما استفاده از حمله نظامی برای جلوگيری از خطری در آينده را تائيد نمی کند."

در حال حاضر اساسی برای حمله آمريکا به ايران طبق ماده 51 منشور سازمان ملل وجود ندارد. يقينا موردی هم برای دفاع از خود وجود ندارد.

"آيا غنی سازی اورانيوم برابر است با خطر حمله؟ اورانيوم غنی شده که به جنگ افزار اتمی تبديل نشده است. پس خطر کجاست؟"
لازمه چنين اقدامی صدور قطعنامه ای ديگر برای تائيد استفاده از حمله نظامی است.

نقل از بي بي سي

71 :: توسط احمد.ف در 2007-02-21 03:31

در کامنت ۶۳ نوشته:«میدونی که الان مذهبیون ایران زنگیان مستی هستند که شمشیر به دست دارند و هیچ آدم عاقلی مثل من و تو حاضر نمیشه با دست خالی به جنگ با شمشیر بره! »
شاید منظورش دولت جمهوری اسلامیه، یعنی نمیدونه اکثریت مردم ایران مذهبی های ایران هستند؟
بازم نوشته: «من وطنپرست دارم کم کم قبول میکنم که آمریکا باید به ایران حمله کنه و آزادی رو برامون به ارمغان بیاره، حتی اگه به قیمت از بین رفتن بسیاری از منابع روزمینی و زیرزمینی کشورمون تموم بشه!»
...
شاید منظورش اینه: آمریکا برای ایران هم مثل عراق دمکراسی ابو غریب بیاره!

70 :: توسط shayan در 2007-02-21 02:43

زيتون جان

ممنون از اينکه عکس باطبی را گذاشتی. اميدورام همه وبلاگ‌نويسان همين‌کار را تا روز آزاديش بکنند.

شاد باشي

69 :: توسط فرزانه در 2007-02-21 02:17

نه دوست عزيز. متاسفانه نه وقتش هست و نه حوصله اش :)
امروز بيشترين زمانی بود که برای نوشتن گذاشتم و در عوض بايد اضافه کاری کنم :)

68 :: توسط فرزانه در 2007-02-21 02:14

مرمر جان
من که خودم هم گفتم که در خيلی موارد با ايشون موافق نيستم. شايد حق با شما باشه و ايشون از مطرح شدن لذت می برن. من فقط گفتم حس وطن پرستی ايشون و شهامت گقتن این مياد ايران و برای ميهنش می جنگه،‌ از نظر من قابل تقديره. راست يا دروغ بودن احساس ایشون گردن خودش.
با احترام

67 :: توسط يک خواننده در 2007-02-21 02:10

فرزانه جان، شما وبلاگ داری؟
از نظراتت و متانتت در پاسخگ.يی خيلی خوشم آمد. دوست دارم اگر وبلاگی داری، بدانم.

66 :: توسط mar mar در 2007-02-21 02:00

خانم فرزانه گرامی - وطن پرستی واقعی باژست وهوار هوار بسيار متفاوت هست . اگرآقای درخشان آن قدروطن پرست هستند چرانگران خوانده شدن مطلبشان توسط تعداد بيشتری می باشند؟تازه طرزتلقی ايشان از مقاله بی بی سی وخطری که واقعاهمه مامی دانیم ايران راتهديد می کند درحد جنگ کازرون وممسنی ومبارزه بااشرار هست که ايشان منتظرند جنگ شروع بشودوبعدايشان بروند بجنگند.
من هم مخالف هرگونه حمله نظامی به ايران هستم ولی درعين حال از پست آقای درخشان که معمولا از هر موضوعی برای مطرح کردن خودشان استفاده ابزاری می کنند خوشم نيامد.ايشان مهارت ويژه ای دارند که در مواقع حساس وخاصی با نوشتن مطلبی وربط آن به نحوی به خودشان خودرامرکز توجه قرار بدهند وبه نحوی موضوع اصلی ومهمتر را از دایره توجه خارج کنند.

65 :: توسط آزادی در 2007-02-21 01:52

یادم رفت بهت بگم که یه کامنت درباره گلسرخی تو پست مربوطه گذاشتم که خوشحال میشم نظرتو درباره اون نوشته ام بدونم.
اگر دوست داشتی خصوصی با هم صحبت کنیم میتونی آیدی مسنجر منو از داریوش آقا بگیری.

64 :: توسط زیتون در 2007-02-21 01:44

فرزانه جان
این چه حرفیه عزیزم؟ اتفاقا دوست دارم بحث‌های این‌چنینی رو.
الان چند نگرش در برابر حمله‌ی آمریکا به ایران وجود داره. باید همه رو شنید!

من مشغول خوندن ای‌میلامم. ای‌میلایی که روحمو در اختیار گرفته. وگرنه منم شرکت می‌کردم.

63 :: توسط آزادی در 2007-02-21 01:44

سلام زیتون جان،
در مورد بحثی که در مورد حمله آمریکا در گرفته میخواستم نظرمو بگم:
من به شخصه با هرگونه تجاوزی به خاک وطنم توسط نیروی خارجی مخالفم، ولی متاسفانه ما در مواجهه با جمهوری اسلامی به بن بست رسیدیم. اصلاحات شکست خورده، انفعال جواب نمیده (چون حکومت پرروتر از این حرفهاست) و انقلاب هم عملا با فضای شدیدا بسته ای که الان حاکمه منتفیست!
در حال حاضر حکومت ج.ا با تکیه بر احساسات مذهبی ایرانی های احساساتی تونسته پوپولیسم و بسیج عمومی نسبتا عجیب و قابل قبولی رو کسب کنه و خودت خوب میدونی که الان مذهبیون ایران زنگیان مستی هستند که شمشیر به دست دارند و هیچ آدم عاقلی مثل من و تو حاضر نمیشه با دست خالی به جنگ با شمشیر بره!
من وطنپرست دارم کم کم قبول میکنم که آمریکا باید به ایران حمله کنه و آزادی رو برامون به ارمغان بیاره، حتی اگه به قیمت از بین رفتن بسیاری از منابع روزمینی و زیرزمینی کشورمون تموم بشه! مگه من 27 ساله چقدر دیگه عمر میکنم که باز هم باید عقده یکبار بدون روسری و نخوردن توسری تو خیابون رفتن رو تو زندگیم به دوش بکشم؟ چقدر دیگه از عمرمو باید از تلویزیون مملکتم جفنگهای تکراری حکومتی بشنوم؟ چقدر دیگه باید عقده نداشتن دانسینگ تو مملکتمو با رفتن به پارتی هایی جبران کنم که هر لحظه استرس نهی از منکر شدن اعصابمو به هم بریزه؟ چقدر دیگه دهانم دوخته باقی بمونه؟ واقعا چقدر زیتون؟
آیا ما به بن بست نرسیدیم؟ واقعا فکر میکنی بتونیم باز هم با جنبشی مدنی وطنمونو نجات بدیم؟ من که بعید میدونم!
خیلی دلم میخواد که هیچ بیگانه ای خاک وطنمو به توبره نکشه، ولی واقعا وقتی میبینم متجاوز به کشورم طلایه دار دموکراسی در جهان هست و من همه عمرم رو از دیکتاتوری رنج کشیدم، واقعا راهی برای نپذیرفتن و همراهی نکردن با این تجاوز وجود داره؟ آمریکا ممکنه چهار تا تاسیسات نظامی و منابع زیرزمینی کشورمو از بین ببره، ولی به نظرت این به 30 سال از بین رفتن همه چیز مملکتم و از همه مهمتر فرهنگ وطنم توسط ج.ا نمی ارزه؟
خیلی دلم میخواد اگه واقعا راهی وجود داره و چشمان کور من نمیبینه، تو بهم نشونش بدی!
دوستدارت شیرین.

62 :: توسط فرزانه در 2007-02-21 01:22

آذر عزیز
در ديوانگی سردمداران کشور ما شکی نيست. ولی حرف من اینه که با حمله به ایران ما شاهد هزاران جنایت بیشتر می شیم. اگه الان اقتصاد بیمار ما داره فقط و فقط با پول نفت می چرخه، بعدا دوستان آمریکایی و انگلیسی،‌ همین رو هم غارت می کنن و دیگه برای مردم ما جز ذلت و بدبختی چیزی نمی مونه
منم معتقدم که اين حکومت باعث و بانی بدبختی ايرانه ولی آيا کمی هم تقصير کسايی نيست که موقع انتخابات چشماشون رو بستن و دهنشون را به دشنام باز کردن، به کسانی که می گفتن حداقل نذاريم اوضاع بدتر از اين بشه؟ فيلسوفانه نظر دادن که همه اينها يه نمايشه که رفسنجانی بياد سر کار؟
فکر کنم زيتون خوب يادش باشه که چقدر بهش بد و بيراه گفتن به خاطر رای دادنش
حالا هم من ميگم ما خودمون بايد اوضاع خودمون رو درست کنيم و به اميد کمک آمريکا نباشيم. اومدن اونا جز نابودی ايران هيچ چيزی به همراه نداره

61 :: توسط فرزانه در 2007-02-21 01:08

زيتون جون. من بايد زودتر عذرخواهی می کردم که اينهمه فضای نظرخواهيتو پر کردم :) خودت می دونی که من پرحرف نيستم و ايندفعه بلندترين نظری بود که در عمر وبلاگ خوانيم (که همچين کوتاه هم نيست) گذاشتم.
به نظر من بايد منصف بود. من هم خيلی وقتها با نظرات آقای درخشان موافق نيستم ولی اين پستشو دوست دارم چون حرف خيلی از ماهاست (حداقل دوروبری های ما)
منم از آخوندها متنفرم و دوست دارم شرشون کم بشه ولی نه به قيمت حمله به ايران و دمکراسی اهدايی بوش و بلر.
شاد باشی خانومی :*

60 :: توسط azar در 2007-02-21 01:02

فرزانه نازنين . منهم مثل شما ۲۸ ساله راحت نشستم در امريکا و دلم انجاست پيش مردم کشورم . منهم تنها کاری که از دستم بر مياد شرکت در تظاهرات ضد جنگ است که ميدانی چقدر از مردم اين کشور در ان شرکت ميکنند . تنها حرف من اينست که در اين شرايط خاص حکومت ايران کاری نکند که مردم علاوه بر جهنم اقتصادی و عدم ازادی و هزار بلای ديگر که دارد سرشان ميايد بمباران هم بشوند . اين عکس العمل و حرفهای رييس جمهور ان کشور دارد بزور امريکا را وارد ان جنگ وحشتناک ميکند . اخه اين درسته که داد بزنه و عسس بيا منو بگير راه بندازه ؟ رييس جمهور به وعده هاش عمل نکرده . نفت در سفره مردم پيشکشش چرا داره بزور بمب رو سر مردم ميريزه . نفی هلوکاست چه نتيجه ای داشت جز اينکه اين بار اروپا هم ضد ايران بشه . دولتی که ميگه غنی سازی را فقط برای انرزی ميخواد و ده سال هم طول داره تا به مرکز هسته ای اتمی تبديل بشه چرا مسکوت نميذاره ؟ اين اقای درخشان که داره فکر ميکنه کاوه اهنگره ايا نميدونه که در مقابل جنگ افزار های کنونی فقط بيجهت جوانان به کشتن ميروند .؟ ان جنگ قبلی که اينهمه کشته از ج.وانان ما گرفت قطره ای بود در مقابل اين دريای خروشانی که اگر شروع بشه . و شما هم حتما خوب ميدانيد که اين اتش افروزی تنها بخاطر اينست که سر مردم را گرم کنند و خودشان به اين حکومت هر روز بدتر ادامه دهند . میپرسيد اگر اينها بروند چه کسی خواهد امد ؟ همين هايی که الان اعتراض ميکنند و يزندان ميروند و شکنجه ميشوند دست بدست خواهند داد و ايران را خواهند ساخت بشرطی که اقتصادمان بدتر از اينکه هست نشود .

59 :: توسط زیتون در 2007-02-21 00:55

pejdad جان
هولمز عزيز
مارمالاد خوبم
سارای عزيزم
اميد جان
ممنون از تذکرتون راجع به فيلم جواهری در قصر.(خوبه گاهی اشتباه کنم تا برام کامنت بنويسيد:) )

کيوان جان
ديدی که نه تنها اور دوز نکرده بودم بلکه آنقدر دوزش کم بود که دوا اصلا اثر نکرده بود:))


---------------
بحث جالبی راجع به نوشته‌ی هودر در گرفته. اينکه چرا او اينقدر جانب اسمشو مبر رو داره برام عجيبه.
نمی‌خوام زود هم عکس‌العمل نشون بدم و فوری موضع مخالف بگیرم(با اینکه باهاش مخالفم)...
تا نظر فرزانه خوندم. دوست دارم همه‌ی نظرها رو بخونم و موضوع رو ا ز همه‌ جانب نگاه کنم...

58 :: توسط فرزانه در 2007-02-20 23:38

هانی عزيز، این چه برداشتیه؟ موقعیت و level اجتماعی مرا کسی غیر از خودم تعیین نمی کنه. هر کسی این حق را داره که مخالف یا موافق نظر من باشه.
حالا که راجع به خودت گفتی، بذار منم بگم که من هم فرهنگ غرب و روابط اجتماعی مردم را بيشتر می پسندم. من هم از اون مرتيکه ديوانه که توی اين وضعيت خطرناک باز هم برای دنيا شاخ و شونه می کشه بيزارم. وقتی همکار کاناداييم ميگه من از رئيس جمهور شما خوشم مياد چون شجاعه، بهش حالی می کنم که اين حماقته نه شجاعت.
ولی همزمان يه چيز ديگه هم ميگم. اين که وضعيت مردم ما صدها برابر بدتر ميشه در صورت حمله به ايران. حکومت ما احمقه و با حماقتش نه تنها خودشو نابود می کنه، بلکه مردم بيگناه رو هم به نابودی می کشونه.
من فقط ايرانم رو دوست دارم. نمی تونم بشينم يه گوشه و ببينم چه بلايی داره سر کشورم مياد. من جام راحته. نشستم تو يه کشور جهان اولی و می تونم از زندگيم لذت ببرم. ولی چطور چشمامو ببندم روی بلايی که قراره سر مردمم بياد؟ می دونم که اونا همين الان کلی مصیبت دارن ولی اين وضعيت در مقايسه با وضعيت جنگ مثل بهشته برای مردم.

57 :: توسط اردشير در 2007-02-20 23:25

واقعيت اينه كه آمريكا ئي كه چيزي نزديك ۵۰۰ ميليارد دلار بودجه پنتاگون داره اونو براي يه مواقعي گذاشته كه منافعشو تامين كنه.ما كه تازه بعد از قرن ها كل بودجه مون به لطف نفت گران ۶۰ ميليارد شده كلي ادعا داريم تو منطقه و مي خواهيم نقش خاص خودمونو بازي كنيم. فكر نمي كنين كه اونام به اين سادگي به يك عده ايده آليست ابله كه فكر مي كنند براي كل بشريت پيغام خاص دارند و مي خوان اونا را به راه بيارن اجازه نمي دن كه با افكار قرون وسطائيشان راه بيفتن و برينن تو برنامه هاي تمامي بشريت .
بشريت كلي زحمت كشيده تا به اين حد از تكنولوژي و دانش رسيده تا بتونه خوب زندگي بكنه و از اين همه پيشرفت در راه خوب زندگي كردن و لذت بردن از آن استفاده كنه. اونوقت يك عده ميان و مي خوان براشون از اصول معنوي خاص خودشون حرف بزنن و مي خوان زوركي همه رو براه بيارن .در اينراه هم دست به هر كاري مي زنن.حزب الله رو خوب چاق مي كنن تا وقتش خودشون بكشن عقب و اونا رو بفرستن جلو تا از خودشون هيچ رد پائي نزارن. جاي پاي حزب الله لبنا ن عامل اجرائي سياست هاي ايران در اكثر جنايت هاي مذهبي در خارج كشور پيداست. غربي ها اينارو خوب مي دونن.تا حالا اروپائي ها به خاطر مسائل اقتصادي چشاشونو بستن.اما از موقعي كه اين جماعت ضد يهود اومدن كارو خراب كردن.مي دنين كه يهودي ها كه در سوره بقره از اونا چندين بار به عنوان قومي كه خداوند آنها را به ديگران برتري داد با داشتن ۱۶ ميليون جمعيت دنيا ۱۶۰ جايزه علمي نوبل رو بردن؟ خوب اونام بيكار نمي شينن. عقلشونم خوب كار مي كنه.پولم كه حسابي دارن. شما جاي اونا بوديد با اين عوامل جمهوري اسلامي كه مرتب مزاحمشون مي شن چكار مي كردين؟
خلاصه اينكه ما هم مقصريم.به عبارتي اونا مقصرن. ما رو هم با خودشون مي كشن.ماهم گمان برمون مي داره كه خوب حالا كه اين بلاها سرمون مياد يه جورائي فكر كنيم كه همه تقيرا گردن اوناست.
اينجوري راحتتره. بعدشم كه در گير شديم خوب خونمونم مثل اين مردك نادان حاضريم بدهيم.
ولي اميدوارم خيلي از ماها از همين الان خطامونو با جنگ طلبا جدا كنيم.تاريخ بعد ها در اين مورد خيلي حرفا داره كه بايد نوشته بشه!!!
خوب اونام ظاهرا دارن بكار مي افتن.جواب هاي هويه!!!

56 :: توسط هانی در 2007-02-20 23:17

فرزانه عزیز.... امیدوارم حالا فهمیده باشی در کدام موقعیت و level اجتماعی ..مورد تحسین هستی.(با توجه به کامنت 50)...خانم فرزانه... می خوام اعترافی کنم...به خدا قسم..قرابت نزدیکتری دارم به فرهنگ و روابط این غربتی ها (با توجه به اینکه بنا به موقعیت شغلی...هم غرب و هم شرق این کره خاکی رو تجربه کردم...) نسبت به این پرزیدنت فعلی کشورمون... بله!! درست میگی..اگه یانکی ها بیان ...واسمون شکلات نمی ارن...اما..اما...اگه شما بخواین در مقابل اونا بایستین و مبارزه کنین (و بر فرض پیروز هم بشین)..خب... به چه دستاوردی می رسین..؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه کسی پشت تریبون میره و دم از پیروزی اسلام میزنه..؟؟ دم از بر حق بودن ولایت می زنه؟؟؟ راستی می دونستی ..ملی گرائی سطحی نگر...اون روی سکه فاشیسمه... خواهر من !! عزیز من !! فقط و فقط یه لحظه و فقط یه لحظه ...اون صحنه رو مجسم کن...به خدا قسم ..انتظار جواب ازت ندارم...من دنیا دیده ام...هر چی بگی..یه چیزی تو استین دارم..شر و شور انقلابی به کنار...از دیوار سفارت بالا رفتن به کنار ...اونا بغل گوشمونن...همین جا.. اونا مرگ بر ...نمیگن...اونا پرچم اتیش نمیزنن...اونها ادم میکشن...فرزانه جان...چرا ما باید دشمن داشته باشیم.؟؟چرا باید دشمن باشیم..؟؟؟ گفته بودی از فلان کسک در مورد شما بپرسم...!!تا چند وقت دیگه به گوشت می رسه که همون شخص شخیصه شما ...واسه کمیت کامنتش چه کارها که نمی کنه...!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!

55 :: توسط shayan در 2007-02-20 23:02

فرزانه خانم عزيز

ببينيد اگر جامعه جهانی به کشورهای عربی و پاکشتان و اين و آن گير نمی‌دهد علت دارد! آنها ممکن است تروريست داشته باشند! ممکن است آدمهای راديکال داشته باشند ولی حکومتهايشان ميانه رو است و حکومتهائی دارند که می‌دانند در جامعه جهانی چطور بايد عمل کرد و چطور بايد بهانه به دست کسی نداد!

آنها بر درست بر خلاف ما هستند. يعنی مردمی راديکال و حکومتی ميانه رو دارند! ما مردمی ميانه رو و حکومتی راديکال داريم! مناسبات و سیاستهای بين‌المللی را ما چه خوشمان بيايد و چه بدمان بيايد دولتهای سر کار تعيين می‌کنند!

هيچ يک از دولتهائی که شما نام برديد با نظم جهانی مخالفت ندارد!‌با سيستم اقتصادی و روند جهانی شدن مخالفتی ندارد! برای کسی شاخ و شانه نمی‌کشد!‌

به هر حال ببينيد به هر علتی که هست به حق يا به ناحق (از دید من بیشتر به حق) ما در موقعييتی گير کرده‌ايم که نيروهای عظيمی بر عليه ما بسيج شده اند! دائما پای ديگران را مثل کودکان به ميان کشيدن که فلاني هم فلان کار را کرد چرا او را تنبيه نمی‌کنيد و اين حرفها مشکلی را بر طرف نمی‌کند.

در مورد اینکه اگر جنگ بشود من چه خواهم کرد. حقیقتش را بخواهید نمی‌دانم! فقط همینقدر می‌دانم که هر چه بکنم در کنار و در صف این نظام جمهوری اسلامی نخواهم ایستاد!

و اما اینکه بعدش چی؟ خوب اینهم بر می‌گردد بر سر اینکه مردم به خود باوری برسند و چند پله از ایده‌آلهای خود پائين بيايند و بر سر بهترين و کم خطرترين آلترناتيو به توافق برسند! از من بپرسی می‌گويم که توافق مردم بر سر بازگشت یک نظام دموکرات پادشاهی از همه کم خطر تر است! ولی خوب اين نظر من است. به قول معروف تا يار کرا خواهد و ميلش به که باشد!

شاد باشيد

54 :: توسط shayan در 2007-02-20 22:43

جناب فصولباشی

شما که با تجربه‌ هستی و سالها در خارج زندگی کرده‌ای هيچ فکر کرده‌ای که اين درج خبرها و تکذيب آنها که گاه از اروپا می‌ايد و گاه از آمريکا ممکن است برای آماده کردن اذهان عمومی باشد؟ ممکن است برای آن باشد که مردم را با فکر اينکه ممکن است جنگی در آينده در راه باشد آماده کنند باشد؟

به هر حال نه من به پشت پرده پنتاگون و اينتليجنت سرويس و سيا و کاخ سفید و شماره ۱۰ دانینگ ستریت آگاهی دارم و نه شما! عقل سليم حکم می‌کند که همانطور که خدمت فرزانه خانم عرض کردم انسان خودش را به جای ديگران بگذارد و به روند کلی تحولات جاری نگاه کند و ارزيابی کند که خطر جدی است يا نه؟

شما به شورای امنييت نگاه کن! شما به تحريمهای مالی نگاه کن که نفس سيستم بانکی ايران را دارد می‌گيرد نگاه کن! شما به بلوکه کردن دارائی‌های سه شرکت عمده سپاه پاسداران در اروپا نگاه کن! به ژاپن نگاه کن و به کشورهای بی‌طرفی مثل سوئیس که يکی پس از ديگری به تحريمها می‌پيوندند نگاه کن! آمريکا يک شبه به هيچ کجا حمله نکرده و به ايران هم حمله نخواهد کرد. ولی زمينه‌اش را دارد آماده می‌کند! در اين هيچ شک و ترديدی نکنيد که سخت مایه پشیمانی خواهد شد!

به هر حال از ما گفتن! صمیمانه امیدوارم که اشتباه کنم و شما درست بگوئید (حداقل در این زمینه خاص)!

شاد باشي

53 :: توسط فرزانه در 2007-02-20 22:35

دقيقا همينه که ميگی شايان جان
اونا منتظر خوش اومدن يا نيومدن من و شما نيستن چون فقط و فقط به فکر منافع خودشون هستن.
به قول شما مردم ما ۲۸ ساله که دست رو دست هم گذاشتن (که البته به نظر هم نمی شه همه را در يه جمع بندی قرار داد)‌ اونوقت شما به من بگو بعدش که آمريکا اومد و ما رو از چنگال آخوندها نجات داد، بعد چی ميشه؟ کی قراره بياد سر کار که وضعيت و مشکلات مردم رو درست کنه؟
من متوجه يه چيزی نمی شم. چرا آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی منطقه و جامعه جهانيان صبرشون تموم شده؟ چرا اونا به عربستان گير نمی دن که تموم تروريست های ۱۱ سپتامبر اهل اونجا بودن و وضعيت حقوق بشر توش اسفناکه؟ چرا صبرشون در مقابل پاکستان تموم نمی شه که علنا مدرسه های پرورش تروريست داره؟ اگه بمب اتم بده،‌ چرا کشورهای دور تا دور ايران داشته باشن مشکلی نیست؟
منظورم اينه که الان دارن به ايران گير بيخود می دن. فقط و فقط به خاطر اينکه بهونه داشته باشن برای حمله به ايران.
و يه سوال :‌ اگه حمله ای بشه، شما چه می کنی؟ اگه بعد از حمله، وضعيت ايران مثل عراق فعلی شد، چکار می کنی؟ اگه مثل من، تموم عزيزانت تو ايران باشن، ميشينی و آوارگی و کشته شدن و به ذلت کشيدنشونو می بينی؟ با اين اميد به دمکراسی می رسيم؟

52 :: توسط فضولباشی در 2007-02-20 22:15

اما رادیو فردا ضمن مضحک خواندن ادعای بی بی سی ( بدبختی بی بی سی بکجا رسیده
با اینکه در جهت ترساندن ایران چاپ زده اینطوری پنتاگون دستمزد داده ) انهم توسط اقای ویتمن
سخنگوی پنتاگون ...اما جالب اقای آلکس - وطنخواه !!!مفسر جیمز دیفنز هفته نامه
نظامی امریکاست که گفته پیام این خبر بی بی سی !!!این بود ( شایان خوب توجه کن )که اگر
معلوم شد ایران داره بمب درست میکنه آمریکا باید چند تا موشک بنطنز بزنه و ایران
هم ساکت بشینه تا بطریقی این موشک زنی با تبادل حلوا و شکلات حل شود اگر
ایران بخواهد جواب بدهد انوقت این هدفها را میزنیم که برای ایران گران تمام خواهد شد و ....خب
حسین درخشانها اگر راس کار بروند با اولین گزارش راه میافتند که
دایه دایه وقته جنگه
شوشه که بالا سرم پرشه فشنگه
هی یه پرشه فشنگه

51 :: توسط shayan در 2007-02-20 22:11

فرزانه خانم عزيز

مشکل شما در اين است که تصور می‌کنيد آمريکا و همپيمانان آمريکا به خاطر موافقت و يا مخالفت امثال بنده و یا شما با جنگ تصمیم خود را در این رابطه خواهند گرفت!

نه اينطور نيست! آنها تصمیمات خود را با توجه به آنچه منافع کوتاه و دراز مدت خود در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و امنییتی می‌دانند خواهند گرفت! حال ممکن است در اين حساب و کتابها درست عمل نکنند و اشتباه کنند! آن بحثی است جدا! ولی به هر حال تصمیم خود را بر اساس آنچه منافع خود و همپيمانان خود می‌دانند و نیز بر اساس خطری که خود را با آن مواجه می‌بينند خواهند گرفت! موافقت و مخالف بنده و شما در اين ميان اثری ندارد!

ممکن است مشکلات مردم ما با حمله آمریکا بیشتر شود که حتما برای مدتی خواهد شد! در آن بحثی نیست! ولی شما هم باید قبول کنید که نه آمریکا و نه اسرائیل و نه کشورهای عربی منطفه و نه جامعه جهانی تا ابد وقت ندارند که منتظر شوند تا مردم ما مشکلات فرهنگی و حکومتی خود را از درون حل کنند!

۲۸ سال است این کار را نکرده‌ایم! ۲۸ سال است که به این آخوند‌های جنایتکار فرصت داده ایم تا هر آنچه می‌خواهند بکنند چه در ایران و چه در خارج! ۲۸ سال است که به این آخوندها فرصت داده‌ایم تا دیگران را تهدید کنند! هل من مبارز بطلبند و چون زنگی مست از چپ و راست آشوب و فتنه با پا کنند!

تا کی فکر می‌کنید که جهان منتظر خواهد شد تا ما از درون و سر فرصت این مشکلات فرهنگی و اجتماعی خود را حل کنیم؟

احساسی با این مسئله برخورد نکنید. واقع‌بین باشید و خود را به جای دیگران بگذارید. اگر جای آنها بودید ۲۸ سال دیگر هم به نظامی مثل این نظام فرصت می‌دادید؟

اینقدر هم فکر نکنید که این آخوند‌ها را نمی‌شود به کناری زد! اینها همه تبلیغات خودشان است. ۸۰ سال پیش از این که مردم ما بی‌سوادتر و بی‌تجربه‌تر و خرافی تر و مذهبی‌تر و ....بودند رضا شاه آنچنان این آخوندها را به کناری زد که نتوانستند نطق بکشند و برای پنجاه سال مملکت به شکل سکولار اداره شد! چرا فکر می‌کنید امروز روز با اینهمه تجربه و اینهمه مردم باسواد و اینهمه امکانات ارتباطی و فرهنگی و رسانه‌ای و حماییتهای بین المللی مردم ما نخواهند توانست دست این آخوندها را از حکومت کوتاه کنند. باور کنید اینها در برابر اکثرییت مردم قدرتی ندارند. اگر ما مخالفانشان به خودباوری برسیم اینها در برابر این سیل لحظه‌ای دوام نخواهند آورد.

به هر حال

شاد باشید

50 :: توسط فضولباشی در 2007-02-20 22:02

باز شایان شلتاق زد !!!اقوام ایرانی را بخون یکدیگر تشنه کرد و از برکات شاهنشاهی ....حوصلهام
تنگه اما حسین درخشان چه پخی هست که نظرش درست باشه !؟ اما چون شایان ته دلش قضایا
را خوب میدونه و احتمال جنگ را صفر میدونه ولی بر خلاف ان واقعیتها بایست که در جهت
مبارزه با رژیم مورد نفرتش دروغ ببافد که شاید عقل چند نفری را تغییر بدهد
اما من ماتریالیست تفکر بیشتر و بهتر و جوندارتر از کل رژیم در مقابل هر خارجی
و اگر بحث داخلیست از اصلاح طلبهای واقعی مقابل محافظه کاران و ....بالاخره همه چیز
نسبیست و انتها هم نداره اگر انتخابی بین مجاهدین و سلطنت مشروطه باید بکنم
با حالت نزار و بدبختی مشروطه را باید ترجیح بدهم چون رجوی با عراق و صدام کاری
کرد که مشروطه گران تا حالا با اصل خاک ایران نکرده بودند ....این را نوشتم که اگر
ارمانی و مهسایی و اخیرا فرزانه خانمی از ایران دفاع میکنند چون بهر حال وطنشان
را بالاتر از همه چی میبینند

49 :: توسط فرزانه در 2007-02-20 21:36

خوب شايان جان
منم ميدونم که نظام ما مشکل داره. منم به اندازه تو از آخوند متنفرم. منم به خاطر وجود نحس اونا الان تو کشورم زندگی نمی کنم. ولی اينو به من بگو، آيا اگه آمريکا بياد و به ايران حمله کنه و نظام رو براندازه، مشکلات حل ميشه؟ بعدش آمريکاييها ميگن بفرمايين، مملکت رو مثل دسته گل تقديمتون می کنيم و می ريم؟
من نمی گم کنار خامنه ای بايستيم و بجنگيم. ولی مثل روز روشنه که آمريکاييها هم نمی آن که در کنار ما با خامنه ای بجنگن. خفت و رذالتی که با اومدن اونا نصيب مردمون ميشه به خدا با وضعيت فعلی مردم قابل مقايسه نيست. حرف من فقط همينه که تا جايی که بتونيم نبايد بذاريم حمله ای عليه ايران انجام بشه.

48 :: توسط فرزانه در 2007-02-20 21:24

اتفاقا من معتقدم مدينه فاضله ای وجود نداره. حرف من اينه که نمی شه يه شبه همه چيزو درست کرد. اينا ايده آل های من نيست. من واقعا دارم اين کارها رو انجام می دم. از آوانس شما ممنون. نمی دونم چطوری به اين نتيجه رسيدين که من ۲۸ ساله پای منبر آخوندها بزرگ شدم. از کجای نوشته من اینو متوجه شدین؟ زيتون منو می شناسه. می تونين از اون بپرسين من کی هستم.
ببين دوست عزيز، منم که دارم حرف شما رو می زنم. تا وقتی مردم ما افتخارشون سابقه ۲۵۰۰ سالشون باشه و خودشون هيچ حرکتی نکنن، وضع هر روز از اين که هست بدتر ميشه . حرف من اينه که آمريکا هيچ گلی به سر ما نمی زنه. در صورت حمله به ایران وضعیت ایران ۱۰۰ سال برمی گرده به عقب و شاید نسلها طول بکشه که ایران بتونه استقلالشو بدست بیاره.
من جوابی برای چراهای شما ندارم جز اين که خود مردم ما بايد به شعور فرهنگی برسن. اون موقع است که ديگه کسی نمی تونه جلوشون پرچم يه کشور ديگه رو آتيش بزنه

47 :: توسط shayan در 2007-02-20 21:21

سرکار خانم فرزانه

من شخصا و به نوبه خودم تا آنجا که توانسته‌ام (به شهادت زیتون عزیز و دوستان دیگر) در اینجا سعی کرده‌ام که خطر حمله و درگیری نظامی را به مردم گوشزد کنم. خیلی قبل از آنکه دوزاری آقای درخشان بیفته! بارها و بارها هم گفته‌ام که خطر این درگیری جدی است و تنها راه جلوگیری از آن آمدن مردم در صحنه و تلاش علنی برای تغییر نظام است و بس.

شعارهای پوچ و مسخره بیگانه ستیز که سگ خامنه‌ای به فلان کس می‌ارزد و ما فلان می‌کنیم و بهمان می‌کنیم هیچ دردی را دوا نمی‌کند که هیچ! خطر حمله و درگیری را نیز بیشتر می‌کند.

من بارها در اینجا گفته‌ام و باز هم می‌گویم که آلمانها هم از این حرفها زدند و در کنار جنایتکاری چون هیتلر ایستادند. تا لحظه آخر هم ایستادند. ولی هیچ چیز جز ویرانی و تجزیه و هزار بدبختی دیگر عایدشان نشد. در کنار خامنه‌ای و این نظام هم ایستادن نتیجه ای بهتر نخواهد داد.

آمریکا اگر به ایران حمله کند برای حفظ آنچه منافع خود و همپیمانان خود می‌داند این کار را خواهد کرد. این عمل او هیچ ارتباطی به اینکه به ما ایرانیان علاقه‌مند است یا نه ندارد ! ولی این را نیز از یاد نبرید که آمریکا ممکن است عاشق و دلباخته مردم ما نباشد ولی دشمن مردم ما هم نیست! آمریکا با نظام حاکم بر کشور ما دشمنی دارد (البته به حق). همانطور که با مردم ژاپن و یا آلمان و ایتالیا و اسپانیا در دوران جنگ دوم جهانی دشمنی نداشت. دشمنی و مشکل آمریکا با نظامها و سیاستهای حاکم بر این کشورها بود. وقتی این نظامها به حق از بین رفتند این دشمنی هم از بین رفت.

شما می‌فرمائید که در ایران هزاران قوم هستند که به خون هم تشنه‌اند! به فرض هم که اینطور باشد! آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که چرا چنین شده‌اند؟ چرا این ملتی که قرنها با هم در صلح و صفا زندگی کرده بودند حال در این ۲۸ سال به خون هم تشنه شده آند؟ آیا اینها همان مردمی نیستند که با هم این انقلاب را به ثمر رساندند! آیا اینها همان ملتی نیستند که کرد و بلوچ و ترکمن سنی مذهب آن زیر عکس خمینی شیعه مذهب راهپیمائی کردند؟ خوب چطور شده که اینها حالا به خون هم تشنه شده‌اند؟ چه نظامی و چه سرانی با چه سیاستهائی مردم ما را به خون هم تشنه کرده؟

خانم عزیز باور کنید همه فتنه ها از این نظام بی‌لیاقت سراپا تذویر و ریا است. اینها هستند که این مملکت را دارند به نابودی می‌کشانند! اینها هستند که این مملکت را دارند به جائی می‌رسانند که به آمریکا و دیگر کشورها بهانه می‌دهند تا به ایران حمله کنند! علنا در برابر این نظام بایستید و کمر به نابودیش ببندید خطر حمله بر طرف می‌شود.

در ضمن نگران این نباشید که مردم در آینده هم به سراغ آخوند خواهند رفت! خوب بروند! مهم آن است که دست آخوند از حکومت جدا باشد! مهم آن است که آخوند نتواند ثروت این مملکت را به میل خود و برای اهداف شوم‌اش خرج کند! خمس و زکات و سهم امام عده‌ای فریب خورده مهم نیست!

تمامی مشکلات ایران از این نظام است. هر مشکل فرهنگی و مذهبی و اجتماعی که در ایران هست با بودن این نظام متحجر عمیق‌تر و غیر قابل علاج‌تر می‌شود. اینها مثل سرطانی هستند که اگر جراحی نشوند تمام تار و پود ایران را نابود خواهند کرد.

به هر حال از ما گفتن

شاد باشید


46 :: توسط هانی در 2007-02-20 20:58

خانم فرزانه... د نشد که.... اینجوری قبول نیست.... بله من هم ایده ال هایی دارم واسه خودم... یه چیزهایی تو مایه مدینه فاضله فیلسوفها....اما...اما بهتره از واقعیتها حرف بزنیم...البته به شما اوانس میدم..چرا... شما ۲۸ ساله پا منبر این اخوند ها بزرگ شدی اخه... تقصیر شما نیست...به هر حال...اول اینکه ..احترام مسجد رو متولیش باید نگه داره...دوم...هنوز جواب سئوال رو ندادین...بهتر نیست قبل از فوران کردن خون در رگهاتون...جواب بدین ..چرا قبل از اینکه امریکایی بیاد تا خفه کنه مدعی ( محو کردن یه کشور مستقل رو) ... ما خودمون این عرضه رو نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا در دهکده جهانی که اصل اول اون بر مبنای برچیده شدن مرزها و برابری انسانهاست...ما هنوز به ۲۵۰۰ سال پیش افتخار میکنیم..؟؟چرا هنوز (جلوی هممون پرچم و هویت کشورهایی رو اتیش می زنن )ولی ما لال مونی می گیریم..؟؟ چرا...

45 :: توسط فرزانه در 2007-02-20 20:27

هانی عزيز
اول از همه بايد بگم که بهتره احترام همديگه رو داشمه باشيم.
ببين، هر کسی روش خاصی برای خودش داره برای مبارزه. اين مملکت ۱ روزه به اين وضع نيفتاده که حالا بخواد ۱ روزه درست بشه.
تو فکر می کنی اگه همين الان بدون هيچ جنگ و خونريزی آخوندها از قدرت بيفتند، چه اتفاقی می افته؟ يه کم فکر کن.
فکر می کنی عامه مردم ما اينقدر فرهيخته شدن که ديگه سراغ آخوند جماعت نمی رن؟ ديگه برای حل مشکلاتشون پول تو جيب آخوندا نمی کنن؟ آيا يه دفعه همه اينقدر با هم متحد می شن که می تونن به نفع هم برن کنار و يه جامعه آزاد بوجود بياد؟ همه اينقدر روشنفکر می شن که به حق هم احترام بذارن؟
قبول کن که ريشه خيلی از مشکلات توی بطن جامعه هست. نه من، نه حسين درخشان و نه هيچکس ديگه نمی تونه تنهايی کاری از پيش ببره.
پرسيدی من چيکار می کنم؟ من اولا با امکانات محدودی که دارم،‌ سعی می کنم اشتغال زايی کنم. من سعی می کنم تا جایی که می تونم با اطرافیانم صحبت کنم که آب به آسیاب آخوندها نریزن. اگه دیندارن، توی خونه خودشون دیندار باشن. اگه می خوان خمس و ذکات و صدقه بدن، برن تو حاشیه شهر و به مردمی که واقعا مستحق هستند، هر ماهه کمک کنن به جای این که گردن آخوند را کلفت کنن.
مبارزه منفی که می دونی چيه؟ من نظرم اينه که اين راه ها جواب می ده. هر کدوم يه قدم کوچيک که برداريم خودش ميشه يه حرکت بزرگ. شايد اين حرکت کوچیک رو هر کسی يه جور برداره. من يه جور، حسين درخشان يه جور ... مهم دست رو دست نذاشتنه

44 :: توسط هانی در 2007-02-20 19:47

خانم فرزانه.... کامنت ۴۰ رو اگه جواب بدی ...قضیه حله...قبل از جو گیر شدن به این سئوال جواب بدین لطفا...در حال حاضر ..قبل از جنگ....به جز وراجی و ادعای کون خر پاره کن ...چه کاره مفیدی انجام می دی اخه..!!؟؟ هنوز که جنگ نشده..بفرما...این گوی و میدان...به جای جنگیدن با امریکا..و قبل از اون اتفاق...اینقدر جربزه داشته باش که حداقل یه اعتراضی به اینا داشته باشی.......به همون جدیت ادعات در مورده جنگ البته.....!!

43 :: توسط shabnam در 2007-02-20 19:46

سلام زيتون جان. ممنون از كامنتت.قول شرف ميدم زود خوب بشم!

42 :: توسط فرزانه در 2007-02-20 19:32

من نمی دونم چرا اين پست آقای درخشان اين همه مخالف پيدا کرده. من کاری با طرز فکر ايشون ندارم ولی از دوستانی که اين همه جوش آوردن (که اغلب هم خارج نشين هستند) سوالی داشتم.
اگه خدای نکرده جنگی پيش بياد، شما ها واقعا هيچ کاری نمی کنید؟ فقط دست رو دست می ذارين و تماشا می کنين؟
آذر خانم، يعنی شما معتقدين اگه به ايران حمله بشه،‌ ديگه مشکلاتی که ازشون اسم بردين به خوبی و خوشی حل می شه؟
با شمام :‌شايان ، رسوا ، مرمر ، بامداد ...
حداقل اون اينقدر شهامت داره که بگه مياد ايران و برای ميهنش می جنگه. چرا که نه؟ يعنی شما ها جدی جدی حاضرين آشغال هايی مثل سربازهای آمريکايی بيان و ايران را از شر آخوند پاک کنن؟ لابد فکر می کنين هر کدوم با يه شاخه گل ميان در خونه هاتون و سهم آزادی تون را با احترام تقديمتون می کنن. بعد هم ظرف ۱ هفته مملکت از اين رو به اون رو ميشه و همه جا بزن و برقص ميشه و مشکل بيکاری و گرونی حل ميشه و ...
شما انگار نمی بينين وضعيت عراق رو. لطفا نگين که این جنگ داخليه و تقصير آمريکا نيست. اگه اونجا ۲ طايفه شيعه و سنی دارن تو اين هرج و مرج همديگه رو لت وپار می کنن، تو ايران اگه هرج و مرج بشه چند برابر طايفه هستن که به خون هم تشنه هستن.
توی افغانستان الان نيروهای حافظ صلح دارن مردم را اشتباهی می کشن چرا؟ چون مثلا قيافه يارو مشکوک بوده و اونا برای حفظ جونشون مجبور به تيراندازی شدن.
اين چيزيه که شما برای ايران می خواين؟
خواهشا چشماتون و يه کم باز کنين و ببينين که الان آمريکا چه بی منطق داره راجع به ايران حرف می زنه. شما که خارج هستين که ديگه بايد خوب ببينين که چه طور دارن يه تصوير وحشتناک از ايران و ايرانی درست می کنن.
همه ماها آرزومونه که اين آخوندهای کثافت شرشون از ايران کم بشه ولی اين نهايت ساده دليه که فکر کنيم آمريکا برای ما اين کارو انجام می ده

41 :: توسط هانی در 2007-02-20 19:31

در ضمن...تا ۲ یا ۳ هفته دیگه..شاید یکی از مهمترین محصولات پرورده شمال ایران ...مجبور شه در وبلاگشو تخته کنه...چرا؟؟؟ به علت فضولباشی بودن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

40 :: توسط هانی در 2007-02-20 19:26

جناب درخشان... حالا که اینقدر تخم و ترکه داری که بر گردی و امریکا رو له کنی..!!! خب قبل از اینکه کار به اونجا بکشه...همونقدر اونشو داشته باشو قبل هر اتفاقی برگرد و جلوی این دیوونه ها رو بگیر...!! مردش هستی یا نه..؟؟؟

39 :: توسط م.رضا در 2007-02-20 19:23

این رفتاری که با زندانی های سیاسی و عقیدتی می شه ، از هر منظری که نگاه کنی ، درست نیست . در کجای دنیا ، یک دانشجو را برای بالا بردن یک پیراهن خونی در یک تظاهرات این همه سال زندانی می کنند ؟ به هر حال امیدوارم که احمد باطبی و دانشجویان دیگر اذیت نشن و زودتر آزاد بشن ! و آفرین به شما وبلاگنویس ها که به فکر این دوستان در زندان هستید !
روز خوش !

38 :: توسط سیب زمینی در 2007-02-20 17:50

من که امیدوارم امریکا به ایران حمله کنه و همه ملت ایران (از جمله خودم)را به ان دنیابفرسته. ملتی بی غیرتی که اجازه میده به سر باطبی و باطبیها این بلا را بیارن و جیک نمیزه حقش اینکه بدرک واصل بشه.

37 :: توسط Iran در 2007-02-20 17:34

پروردگارا.

احمد. کاوه زمانه رادرياب ........
اشک..................................

36 :: توسط فضولباشی در 2007-02-20 17:23

اینکه بی بی سی و روزنامه های مثلا مخالف خوان چون گاردین و نیوز ویک و ...بایست در روز حساس بکمک دولتهایشان
قلم بزنند همیشه اتفاق افتاده دو روز مانده بمحلت تعلیق سازی و ایران هیچ نشانه ایی بتعلیق بروز نداده و این
اخرین تیر های ترکش فشار روانی غربست و چند روز دیگر باز روز از نو و روزی از نو این سیاست بازی ها
ادامه خواهد داشت جنگ عراق اخرین جنگ امریکاست و برای اعاده حیثیتش سالها بارامش نیاز دارد و باز سازی
نیرویهایش شاید سی سال دیگر...!؟

35 :: توسط حميد پوريان در 2007-02-20 17:22

انتخاب ما در سیستم حکومتی است تا در میان عاملان رژیم!
دكتر محسن قائم‌مقام
http://www.iran-emrooz.net

زین بیخردان سفله بستان/ داد دل مردم خردمند!
(از قطعه "دماوندیه دوم" استاد بهار )

کشور ما و بالطبع مردم ایران دوران سختی را می‌گدرانند و روزی نیست که با تهدید نظامی و افتصادی جدیدی روبرو نباشند. بوق و کرنای توخالی احمدی‌نژاد برای حفظ رژیم، در زیر پوشش حق اتمی شدن بعنوان یک آرزوی ملی، جلودار حرکت کشتی آیزنهاور و يک‌زبان شدن کشورهای قدرتمند جهان علیه سیاستهای "به جنگ دنیا رفتن" جمهوری اسلامی و سپاه پاسدارانش نگردید. بالاخره علائم ترس در صحنه آرائی جدید، که بسرعت شکل می‌گيرد، خود را ظاهر ساخت. رفسنجانی دوباره بمیدان آمده است و مأمور رفع و رجوع خرابی های دولت احمدی‌نژاد گشته است. و از این نمد دنبال ساختن کلاهی هم برای سر خود می‌باشد.
************
در حد فاصل
حماقت تا خيانت
عده ای مشغول نسخه پیچيدن برای دولت احمدی نژاد هستند و به مردم ايران هشدار ميدهند.
...
در حد فاصل
حماقت تا خيانت
هشدار نسبت به عواقب عدم اجرای قطعنامه ۱۷۳۷
اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار پذیرش قطعنامه ۱۷۳۷، تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، همزمان آغاز مذاکرات با اتحادیه اروپا بر مبنای بسته پیشنهادی ۵+۱ و همکاری بی قید و شرط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شفافیت بخشیدن بر پروژه هسته‌ای کشور است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران:
نسبت به عواقب عدم اجرای قطعنامه ۱۷۳۷ هشدار می دهیم

اجرای قطعنامه شورای امنیت، بازگشت بر سر میز مذاکره، تنها راه برون رفت از بحران هسته ای است
******
سواران
حماقت تا خیانت

سازمان مجاهدين انقلاب خواهان پذيرش قطعنامه ۱۷۳۷ شد
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی يکی از چند گروه اصلی اصلاح طلب در ايران با انتشار بيانيه ای در سايت رسمی اين حزب، خواستار پذيرش قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل متحد شد.
از زمان تصويب قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت در دوم دی ماه ۸۵، اين نخستين بار است که يکی از احزاب سياسی در ايران به طور رسمی خواهان پذيرش اين قطعنامه شده است.

منافع ملی در خطر است
******

34 :: توسط فضولباشی در 2007-02-20 17:16

حسین درخشان یک میهن پرست است و بس ...از شایان با سواد ممنون که کافی !!را پیدا کرد و من الزایمری را کمک کرد
تا یادم نرود و البته از اینکه همنفس نو محافظه کاران مثل پرل و پولفویتز و ادلمان و بولتون و رسوا خانم زیتونی!!و چند
کامت گزار خواهان بر اندازی با حمله نظامی مینویسند کاریش تمیشه کرد رسوا خانم بخاطر اسراییل میخواهد سر
بتنه ایران نباشد !؟ اگر اشتباه میکنم توضیح دهد ...اما این جنگ روانیست و بمرحله عمل هر گز نمیرسد و این را
هفتاد در صد مردم امریکا و اروپا و اکثریت دمکراته و نیمی از جمهوری خواهان میدانند و مخالفند اگر کسی فکر
میکند ان معدود کله خراب های نو محافظه کار میتوانند این جنگ را تحمیل کنند غافلند که تیپ کله خرابهای
مشابه اشان در ایران مثل دارو دسته احمدی نژاد ها و ژنرالهای سپاه و بسیجی هم میلشان بدر گیریست تا اهداف
حکومتی طالبانی اشان !!را جا بیاندازند هر دو اشتباه میکنند و طرفدارانشان در کامنت گزاری

33 :: توسط بامداد در 2007-02-20 16:25

آقای درخشان ! شما ظاهرا پدریه وبلاگ فارسی رو با پدریه مردم ایران اشتباه گرفته اید ... شما اجازه بدهید مردم ایران (خصوصا گروهی که در داخل کشور هستند) خودشان تصمیم به معاوضه ی سگ و گربه ی خامنه ای را با بقیه بگیرند، کمی هم این احساسات ضد آمریکایی تون رو کنترل بفرمائید لطفا!

32 :: توسط اميد در 2007-02-20 15:39

تو که اين سريال را اينقدر با جزئياتش حفظی بايد تا حالا فهميده باشی که اين داستان مربوط به قصر حاکمان کره نه ژاپن

31 :: توسط mar mar در 2007-02-20 14:35

خوب خدارا شکرخیال همه راحت شد چون آقای درخشان اعلام کردند برمی گردندایران ومی جنگند -
حالا می شود نفس راحتی کشید . وبلاگ آقای درخشان ایران شدیدا فیلتر هست لطفا متن ایشان را برای همه درایران کپی کنید تا مردم درایران بخوانند وخیالشان مثل خیال ماراحت بشود.

30 :: توسط مارمالاد در 2007-02-20 14:06

یکم شلوغش کردی زیتون جان!
بذار خلاصه ی داستانو بهت بگم:

داستان در حدود 500 سال قبل در زمان سلسله Chosun كه كره به نظام انعطاف ناپذير طبقاتي و ساختار اجتماعي مردانه خود مي باليداتفاق مي افتد. "جواهري در قصر " داستاني واقعي در باره دختري افسانه اي(Jang-Geum) است كه به نخستين زن پزشك درباري زمان خود تبديل شد. بر مقام اجتماعي ضعيف خود به عنوان يك دختر سطح پايين در نظام اجتماعي مردانه و تبعيضات اجتماعي غلبه كرد و به مقام آشپز سلطنتي دست يافت و بعدها ل به پزشك درباري و پس از ان پزشك مخصوص شاه تبديل شد. او همچنين لقب مخصوص "یان گوم بزرگ"(The Great Jang-Geum) را از شاه دريافت كرد.

------------------------

درواقع با توجه به زمان و موقعیت و شدت تبعیضات اجتماعی جامعه ی زمان خود ،یانگوم سو زنی بسیار مترقی و مصمم محسوب میشد.چیزی که مدعیان فمینیست فعلی در عمل گاهی یک صدم او نیستند.
اگه تلاش یک عده دختر برای رسیدن به مقام اول آشپزخانه برای ما مسخره به نظر میرسه این کار در زمان خودش بالاترین حدی بوده که یک خانم در جامعه 500 سال پیش کره میتونسته بهش برسه. به قول خودشون بانوی اول آشپزخانه بالاترین رده طبقاتی قبل از خاندان سلطنتی بوده و حتی تو این فیلم در تعیین سرنوشت امپراطوری هم دخالت میکردن...

29 :: توسط سارا در 2007-02-20 12:40

زیتون جان شما اشتباه میکنی شخصیت اول فیلم به اسم یانگوم یک شخصیت واقعی است که با کوشش زیاد خود پزشک بزرگی میشود در ضمن این وقایع در کره میگذره نه ژاپن و یک مورد دیگه اینکه هنوز 35قسمت از سریال باقی مونده برای قضاوت زوده در واقع این سریال میخواد نشون بده توی اون جو یانگوم که در کره به یانگوم بزرگ معروف به مقامی میرسه که 600 سال بعد اون هم تکرار نمیشه این خانوم برای پیداکردن کتابهای پزشکی چه کارها که نمی کرد

28 :: توسط Rosva در 2007-02-20 12:02

شايان عزيز
کامنت هودر را برای بوش فرستادم. پيغام داد: ْ من که از ترس اين جنگاور دلير از فکر حمله به ايران منصرف شدم. تا شما چنين دلاورانی را داريد غمتان نباشد! ْ
اذر خانم گرامی:
حق با شماست.اين سخنان گهربار هودر هيچ شباهتی با حرفهايی که در اسرائيل در هنگام مستی ميزد ندارد. از قرار معلوم اينبار ْ پول تو جيبی ~ از اينطرف رسيده!
هودر جان:
شما برويد ايران به نفع جمهوری اسلامی بر ضد امريکا بجنگيد و رژيم را نجات بدهيد. شايد بتوانيد بعد از اين جنگ اقای معين يا ْ اصلاح طلب ْ ديگری را سر کار بياوريد تا تمامی مشکلات مردم ايران يک شبه حل شده و ايران عزيز در سايه رهبر معظم انقلاب به بهشت برين مبدل شود.
ملت بخوابيد که هودر بيدار است!

27 :: توسط من و پري در 2007-02-20 11:03

ولي خودمانيم ها!!
مي ارزد که امريکا به ايران حمله کند و اين هودر بميرد. نه ؟ :)
يکي نيست بگه آخه چوپون تو که وبلاگت فيلتره چرا ميري تو وبلاگايي پيام ميذاري که اونام فيلتره الاغ.

26 :: توسط من و پري در 2007-02-20 10:59

حالا کو تا ۷۷۷۷.
اينايی که من ميبينم ککشون هم نميگزه.

25 :: توسط holmes در 2007-02-20 09:27

اون سریال جواهری در قصر...داستانش توی کشور کره جنوبی میگذره....یک سلسله پادشاهی توی کره هستش...
موفق باشید

24 :: توسط shayan در 2007-02-20 09:24

ميگم يکی لطف کنه اين کامنت آقای درخشان را برای بوش و پنتاگون بفرسته!

خدا را چه دیدید؟ شاید از ترس اينکه ايشان به ايران خواهند رفت و در کنار سگ آقای خامنه‌ای بر علیه آمریکا خواهند جنگيد به هراس افتادند و خطر بر طرف شد!!

والله به خدا ضرر نداره!

خدا يه عقلی به اين حزب الهی‌ها و يه پول هنگفتی هم به ما بده! الهی آمين

23 :: توسط azar در 2007-02-20 09:04

اقای درخشان . کجا هستيد ؟ چرا باطبی و صوفيا و بودجه ته کشيده و بانک بی پول و گرانی و اعتصاب معلمان و مرک محمدی و دستگيری نويسندگان و وبلاگنويسان و دانشجويان و شکنجه در زندانها و کشور در حال نابودی ايران را نميبينيد ؟ کدام حکومت اين کشور را به اين روز انداخت ؟ کی پول ايران را خرج حزب الله و نصرالله و فلسطين کرد ؟. اقا برويد به روانکاو رجوع کنيد . چون ان اقای درخشانی که من در پالو التو ديدم هيچ شباهتی با شما ندارد .

22 :: توسط Hoder در 2007-02-20 07:42

برمی‌گردم و می‌جنگم، اگر حمله کنند
1 نظر از خوانندگان
* برای دوستتان بفرستيد
احتمال حمله به ایران به شدت جدی است و بهانه‌اش هم یکی برنامه‌ی اتمی ایران است و دیگری دخالت در عراق.

بی.بی.سی همین الان خبر داده که طرح این عملیات که بر مبنای آن قرار است تمام زیرساخت نظامی و هواپیمایی ایران مورد هدف قرار گیرد، کاملا آماده است و اهداف آن هم مشخص شده‌اند.

اگر خامنه‌ای می‌گوید خبری نیست برای این است که نمی‌‌خواهد به عنوان رهبر مردم را بیش از این بترساند. همین که اجازه داده محسن رضایی بیاید در تلویزیون و آن هشدارها را بدهد کافی است.

واقعا بی‌شرمی است که تمام دنیا دارد بخاطر دو بهانه‌ی کاملا دروغ، آمریکا را در این ماجرا فعالانه یا با سکوتش همراهی می‌کند.

چه کسی تا حالا سندی برای اینکه ایران دارد بمب اتمی درست می‌کند پیدا کرده است؟ ایران تا حالا کدام بند از NPT را نقض کرده است که دارند با آن این طوری تا می‌کنند، در شرایطی که به اسراییل و پاکستان و هند که حتی آن را امضا هم نکرده‌اند، نیروگاه اتمی که هیچ، اجازه‌ی ساختن سلاح اتمی داده‌اند؟
حتی اگر ایران نیت ساختن سلاح اتمی را داشته باشد، از کی تا حالا قوانین بین‌المللی بر اساس نیت کشورها، حتی قبل از اینکه به آن عمل کرده باشند، آن‌ها را مجازات می‌کند؟

برای دخالت در عراق هم که تا حالا همه‌ی سندهایشان قلابی از کار درآمده و خودشان هم دیگر از آن دفاع نمی‌‌کنند. بجز این، حتی بر فرض دخالت ایران، مگر همین الان عربستان رسما نگفته که دارد سنی‌های جنگجوی عراق را بر ضد شیعه‌ها همه جوره ساپورت می‌کند؟ مگر خود آمریکا کم در کشورهای دیگر دخالت نظامی می‌کند؟ آیا مثلا ایران حق دارد به فرانسه برای اینکه به مسیحیان لبنان کمک می‌کرد اعلام جنگ بدهد؟

دنیای خرتوخری شده است. سازمان‌های جهانی، همان‌طور که خیلی‌ها از جمله نگری و هارت در کتاب بی‌نظیرشان Empire گفته‌اند، تبدیل به ابزارهای اعمال قدرت آمریکا یا همان امپایر شده‌اند، در لباسی ظاهرا بی‌طرفانه. از دیده‌بان حقوق بشر بگیر تا سازمان ملل. هر جا آمریکا بخواهد از طریق آنها کارش را پیش می‌برد و آنها هم زور ندارند جلوی بزرگترین منابع مالی‌شان که همانا آمریکا است بایستند. وا می‌دهند تا لااقل لذتش را، بقول آن جوک، ببرند.

این فقط حرف سعید امامی و حسین شریعتمداری نیست. بروید ببینید چقدر از آدم‌های باسواد و باشعور اروپایی و آمریکایی همین حرف‌ها را می‌زنند. کمی از زندان زبان فارسی و روشنفکری سنتی چپ یا سنتی لیبرال بیرون بیایید و ببینید چقدر ادبیات پست کلنیال و پست استراکچرالیست درباره‌ی همه‌ی این چیزها هست.

به هر حال وضع خراب است و ما هم کار زیادی جز جلوگیری از پروپاگاندای ضد ایرانی‌ای که با پول خود آمریکا هم از طریق رسانه‌های ظاهرا بی‌طرف تولید نمی‌توانیم بکنیم. اینها برای حمله به یک کشور اول آن را از شکل انسان خارج می‌کنند -- اصطلاحا دی‌هیومنایز می‌کنند -- و اینجا تنها عرصه‌ای است که ما فعلا می‌توانیم فعالیت کنیم.

یعنی تا جایی که می‌توانیم با عکس و ویدیو و نوشته تصویر سیاهی را که از ایران درست می‌‌کنند در ذهن مردم عادی دنیا، بخصوص آمریکا و اسراییل که هدف این پروپاگاندا هستند، بشکنیم. یا لااقل اگر نان‌مان غیر مستقیم یا مستقیم به دشمنی با ایران بسته است، جلوی قلم‌مان را بگیریم تا بیشتر از این به این ماشین بی‌رحم پروپاگاندای انگلوساکسون کمک نکنیم.

برنامه‌ی شخصی من فعلا این است. ولی قبلا هم در وبلاگ انگلیسی‌ام نوشته‌ام که اگر آمریکا به ایران حمله کند من برمی‌گردم ایران و هر کمکی از دستم برمی‌آید برای حفظ این مملکت و استقلالش می‌کنم.

همین من بی‌خدای عرق‌خوار بی‌نماز،‌ با همین وبلاگ فیلتر شده و همین پدر و مادر بینوایم که باید در این ور و آن ور دنیا ببینمشان. چرا؟ بخاطر اینکه خامنه‌ای را معصوم و نقدناپذیر نمی‌دانم و قانون مسخره‌ی ممنوعیت سفر به اسراییل را اتفاقا برای دفاع از مردم کشورم شکسته‌ام.

ولی همین من، سگ خامنه‌ای را هم با هزارتا بوش و بلر عوض نمی‌کنم. اگر حمله کنند برمی‌گردم و می‌جنگم.

حالا شما خود دانید.


وبلاگ من در ایران شدیدا فیلتر است. لطفا با کپی کردن این مطلب در وبلاگتان به بیشتر خوانده شدنش کمک کنید. نیز از خوانندگانتان بخواهید برای دریافت روزانه‌ی این وبلاگ با ایمیل به این آدرس نامه بفرستند:
EditorMyself-subscribe@googlegroups.com

21 :: توسط shayan در 2007-02-20 06:13

کيوان جان

نه! ما که وبلاگ نداريم می‌توانيم با مردم کوچه و بازار در این مورد صحبت کنیم. در تاکسی و اتوبوس و در صف نانوائی و مهمانی دوستان و آشنایان و غیره. می‌توانیم افکار عمومی را بر علیه نظام تا آنجا که می‌توانیم بشورانیم. می‌توانیم به سازمانهای دفاع از حقوق زندانيان و مقامات خارجی و ....تماس بگيريم و از آنها بخواهيم که به نظام فشار آورند.
اگر در ایران هستید می‌توانید با سقارتهای کشورهای خارجی تماس بگیرید و .........

تنها راه نجات باطبی‌ها در آن است که اين نظام عوض شود که آنهم البته مستلزم حضور مستمر مردم در صحنه است و وارد کردن فشارهای مداوم به نظام تا نظام بفهمد که برای ظلمی که به امثال باطبی ميکند بهای سنگينی بايد بپردازد. که خوب آنهم دير يا زود خواهد شد.

متاسفانه اگر امثال من از اين حرفها بزنيم فوری عوامل رژيم حمله می‌کنند که در خارج نشسته‌ای و می‌گوئی لنگش کن! ولی خوب تنها راه همين است و جز اين نيست. چه من بگويم و چه ديگری! والا دیروز محمدی بود و امروز باطبی است و فردا.............

اگر فکر ميکنی کاری از دست امثال من بر می‌آيد بگو! دريغ نخواهم کرد.

ممنون

شاد باشي

20 :: توسط pejdad در 2007-02-20 06:08

Dear Zeitoon, I think the drama is Korean

19 :: توسط کیوان در 2007-02-20 05:00

شایان جان فکر بدی نیست، ولی ما که وبلاگ نداریم چی؟ تماشا کنیم فقط؟

18 :: توسط shayan در 2007-02-20 04:55

زيتون جان

ميگم چطوره برای حمايت از احمد باطبی همه وبلاگ نويسان از امروز به بعد (تا روز ازاديش) عکسی که او را در حال بلند کردن پيراهن خونين نشان ميده در اول همه پستهاشان بگذارند و زيرش به انگلیسی و فارسی بنويسند « ما همه باطبی هستيم»

در داخل اثری نداشته باشد در خارج سر و صدا خواهد کرد!

به هر حال الان اين فکر به ذهنم رسيد گفتم ببينم دوستان چه نظری دارند؟

شاد باشی

17 :: توسط کیوان در 2007-02-20 04:05

هان؟! آهان!
(اون مدلی که قلمراد تو باغ مظفر میگفت)

پس زیتون جان دچار تلویزیون زدگی (یه چیزی تو مایه دریا زدگی) اونهم از نوع ژاپنی اش شده بودی! ما هم احساس کردیم که حال خوشی نداری! :)

از قضا من هم داشتم saw II رو میدیدم. ضمنا اگر به جرم نژادپرستی از وبلاگت بیرونم نکنی باید بگم از ژاپنیها شدیدا متنفرم. خلاصه اینکه زیاد سر به سرم نذار امشب که خطرناکم! ؛)

سعی کن در استفاده از سیمای جمهوری اسلامی حد و اندازه را نگهداری چون همینطور که میبینی over dose کردن آن عواقب وخیمی بدنبال دارد!

16 :: توسط mar mar در 2007-02-20 03:52

زيتون الان شماره ۲و۳ راکه اضافه کردی ديدم .واقعا ازشماره ۳ شوک شدم .نمی دونم چه کاری می شه کرد اگرکاری به فکرت می رسه بگو.

15 :: توسط shayan در 2007-02-20 03:49

زيتون جان

ممنون از توضيحات روشنگرانه! خوب پس قضیه سیاسی عبادی و سلطنتی است!

امان از دست این پادشاهان پر خور! نمی‌دانم چرا از آخوند ها که همه شکمشان به پشتشان جسبیده عبرت نگرفتند!

علاقه مند شدم! لطف کن بیشتر از این سریال طاغوتی (ببخشید یاقوتی)برامون تعریف کن:))

ممنون

14 :: توسط shayan در 2007-02-20 03:43

مرمر خانم گرامی

ما فريب اين موجود را (شيطان رجيم را ميگم) خورديم:)) خوشحالم که شما اراده‌ای قوی داريد. به مبارزه ادامه دهيد!:))

امان از نفس اماره!:))

شاد باشيد

13 :: توسط زیتون در 2007-02-20 03:41

سلام بر دوستان خوب و دوست‌داشتنی‌ام.
مرمر، کیوان، شایان، Osmosis Jones ، یک غریبه و...
و دیگر دوستان.
بابا من هذیون نمی‌گم.

موضوع این نگهبانی انبار خمیر لوبیا و سس سویا رو نمی‌دونید؟
خوب دیگه... شما که تلویزیون جمهوری اسلامی رو نمی‌بینید!
یه سریال داره پخش می‌شه به نام
؛جواهری در قصر؛
مربوط به دوران امپراطوری فکر کنم ژاپن باشه.
دوسه قسمتشو نصفه نیمه دیدم.
راجع به آشپزخانه‌ی سلطنتیه.
دخترایی که از کوچیکی آرزو دارن بشن بانوی آشپزخانه‌ی دربار.
از کوچیکی میان در واقع تو قصر زندانی می‌شن و با ظرف شستن و زمین شستن و فرمان‌بردن از رده‌بالایی‌ها شروع می‌کنن و هی بله قربان بله قربان می‌گن تا یواش یواش برن رده‌ی بالاتر.
برای بانوی اول آشپزخانه شدن دعواست....
اونقدر غذا برای دربار سلطنتی که دوسه نفر بیشتر نیستن مهمه که صدها نفر دارن کار می‌کن و زحمت می‌کش و بهترین موادو آماده می‌کنن که یه وقت خدای نکرده غذای شاه بدمزه نشه.(من موندم این حجم غذا که هر روزه پخته می‌شه تو شیکم کی می‌ره؟)
انبار داری سس سویا یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین قسمت آشپزخانه‌ست. برای همین می‌دنش به یه خانم کدبانوی با تجربه و مدیر و مدبر.(انبار داری خمیر لوبیا یه رده پایین‌تره)
سالی که سس سویا بد مزه بشه کشور دچار بد یمنی و قطحی و بدبختی می‌شه.

این مبارزه‌ی دلغشه‌آور- و البته خوب پرداخت‌شده در فیلم- توسط دختران کوچک و بزرگ و خانم بزرگا که غایت آرزوشون اینه که شخصا برای امپراطور غذا بپزن این روزا بحث محفل خانوم‌های ایرانیه که آرزو دارن یانگوم برنده بشه و اون دختره که برای زن بدجنسه کار می‌کنه سر عقل بیاد و طرفدار یانگوم بشه .... و سرباز سرسپرده‌ی شاه هم به عشقش یانگوم برسه و///

12 :: توسط shayan در 2007-02-20 03:40

کيوان جان

حق با شماست. باطبی را نباید از یاد برد.

ما خيلی چيزا به مغزمون ميرسه ولی خوب کو گوش شنوا؟

شما اگر راه حلی داری بگو ما در خدمتيم.

شاد باشی

11 :: توسط mar mar در 2007-02-20 03:37

سلام ودرود بر آقای شايان عزيز وگرامی .
خوشبختانه برنفس اماره خودم غالب شدم .ممنون ازلطف هميشگی شما.
شما هم شادوپيروز باشيد.

10 :: توسط کیوان در 2007-02-20 03:36

بابا یکی به داد باطبی برسه! مادر اکبر محمدی هنوز رخت سیاهشو در نیاورده، یعنی ما باید بشینیم و نظاره گر باشیم که مادر باطبی هم سیاه پوش بشه؟
این آقایون اصلاح طلب که افتادن وسط و شلوغش کردن و مردم رو اینجوری گرفتار کردن حالا کجان؟ چرا به داد این جوونا نمیزسن؟
لابد اون سید میشینه براشون گریه میکنه. اون شیخ هم اینبار جدا داره خواب اصحاب کهف میکنه! خوابست و بیدارش کنید!
ما چی؟ کاری نمیتونیم بکنیم؟ کسی چیزی بفکرش نمیرسه؟

9 :: توسط shayan در 2007-02-20 03:32

زيتون جان

انبار خمير لوبيا؟ انبار خمير سس سويا؟

همه جور خمير ديده بوديم جز اين دو نوع! لطف توصيح بده ببينيم اينها ديگه چه مدلش هستند. نکنه از اختراعات دانشمندان ۱۶ ساله جمهوری اسلامی هستند. بيخود نيست احتياج به نگهبان هم دارند! اره؟

مر مر خانم عزيز و گرامی درود بر شما. به وسوسه‌های شيطان رجيم توجه نکنيد

نشنيده ايد که خداوند می‌فرمايد

ان الشيطان لکم عدو فاتّخذوه عدوا انما يدعوا حزبه ليکونوا من اصحاب السّعير؟

شاد باشيد

8 :: توسط yek gharibeh در 2007-02-20 03:32

زيتون جان تو حالت خوبه؟ کسالتی نداری که؟ دو خط نوشتی نگران شدم.

7 :: توسط Osmosis Jones در 2007-02-20 03:29

اين نوشته پست‌مدرنه يا اينکه صرفاً احساس چاقی می‌کنی و می‌خوای شروع کنی به رژيم گرفتن؟

6 :: توسط mar mar در 2007-02-20 03:29

آقای کيوان شما دوم .ببخشیدآخه فکرنمی کردم کسی به اين زودی بياد.

5 :: توسط کیوان در 2007-02-20 03:27

مر مر خانم ! نمیشد به همون اول شدن رضایت بدین و منو سه نکنین؟:)

4 :: توسط mar mar در 2007-02-20 03:21

ببين زيتون شيطان رجيم داره وسوسه ام می کنه مردم آزاری کنم تا يک ۳۰-۴۰ شماره ای الکی هی زنبيل بگذارم ولی دارم دربرابرش مقاومت دليرانه می کنم .

3 :: توسط کیوان در 2007-02-20 03:19

درود بر زيتون نگهبان لوبيا ها!!
ببخش ولی من دارم خنگول ميزنمُ منظورت از اين جملات چی بود؟

2 :: توسط mar mar در 2007-02-20 03:14

آخ جان اول ودوم شدم.سلام خوبی؟

1 :: توسط MAR MAR در 2007-02-20 03:13

۱